Wie ben Ik? - Nieske Selles- ten Brinke (Giveaway) - recensie

Wie ben Ik? is een doe-boek voor gezinnen en is geschikt voor geloofsopvoeding in gezinnen met kinderen vanaf 7 jaar. Het boek is daarnaast ook zeer geschikt om te gebruiken in de kindernevendienst. 
Sandra van der Velden schreef een mooie recensie over dit prachtige boekje:

Gezinsmoment rondom de Bijbel
Het is op een zondagavond dat we met z'n allen aan tafel zitten, mobieltjes uit en in alle rust met de Bijbel open. Een van de kinderen leest over de Heere Jezus die zegt: 'Ik ben de Goede Herder'. Aan de hand van een aantal vragen praten we hier samen over door. Wat betekent het dat de Heere Jezus de Goede Herder is? En wat betekent dat voor ons heel persoonlijk? Daarna gaan we praktisch aan de slag. Een herder zorgt voor Zijn schapen, en als wij op de Heere Jezus willen lijken, mogen wij ook voor andere mensen gaan zorgen. We maken van oude tijdschriften met elkaar een mooie collage met bemoedigende uitspraken en mooie plaatjes en sturen die na afloop op naar een zieke tante. We sluiten af met een bijzonder gebedsmoment. We zitten als ouders tegenover onze kinderen en we houden elkaars handen vast. We mogen elk gebedspunten noemen waar de ander dan voor mag bidden. Zorgen voor elkaar is immers ook bidden voor elkaar. Wij bidden voor de kinderen en de kinderen bidden voor ons. Als ze ’s avonds naar bed gaan is het eerste waar ze voor willen danken: het gezinsmoment. 'Ik leer jullie daardoor ook beter kennen, mam… ik wist niet dat u het zo moeilijk vond om geduldig te zijn'... ;-)
Tja… soms zien je kinderen ook je kwetsbaarheid als ouders. En toch gaan we ermee door. Het is zo mooi om deze gezinsmomenten rondom de Bijbel samen te beleven. Op een andere avond zitten we met elkaar rond de tafel en houden een sobere maaltijd. Jezus noemt zichzelf het 'Brood dat leven geeft'. We hebben breekbrood gebakken en praten met elkaar door aan de hand van vragen die we op briefjes hebben geschreven. Wat betekent Jezus voor jou? Waarom vergelijkt Hij Zichzelf met brood? Heeft deze tekst ook met het Avondmaal te maken?
Stiekem blader ik alvast vooruit in het boekje 'Wie ben Ik?', over de Ik-ben-uitspraken van de Heere Jezus.  Bij 'Ik ben de ware wijnstok' gaan we snoeien in de tuin… En bij 'Ik ben het Licht der wereld' gaan we met de vuurkorf aan de slag… Wat zullen ze genieten!

Ik hoop dat ik jullie warm gemaakt heb om met dit boekje aan de slag te gaan. Het geeft hele concrete leuke ideeën om als gezin rondom de Bijbel bezig te zijn. En het belangrijkste: je leert als gezin meer over de Heere Jezus, terwijl je tegelijkertijd ook elkaar beter leert kennen. Zodra je kinderen kunnen lezen kun je er eigenlijk al mee starten. Aanbevolen!

Sandra van der Velden

Auteur: Nieske Selles-ten Brinke
Prijs: €12,50

Zou je het leuk vinden om dit boekje te winnen zodat je het kunt voorlezen of samen met je kinderen kunt lezen en bespreken?

Stuur uiterlijk dinsdag 18 oktober een e-mail naar info@wendyborn.nl en vermeld daarin even je adresgegevens. Op woensdag 19 oktober maak ik de winnaar bekend op dit weblog!
(ps. je betaalt wel de verzendkosten).

Inmiddels is de winnares bekend. Het is geworden: Anja Snijders. Van harte gefeliciteerd, het boekje komt naar jou toe.


Reacties