Druk, druk, druk...

Een echtpaar was aan het televisiekijken toen de vrouw zei: 'Ik ben moe en het is laat. Ik denk dat ik maar eens naar bed ga.' Ze ging naar de keuken om brood te smeren voor de volgende dag. Ze waste de chipsschaaltjes af, ze haalde het vlees uit de vriezer voor het avondmaal van de dag erna, ze controleerde het broodbeleg, ze vulde de suikerpot, ze dekte de tafel voor het ontbijt en zette de koffie vast klaar. Daarna stopte ze natte was in de droger, vulde ze de wasmachine, streek een overhemd en zette een knoop aan. Ze raapte de krant van de vloer op, ruimde het speelgoed van de tafel op en zette het telefoonboek terug. Ze gaf de planten water, maakte de prullenbak leeg en hing een handdoek op het rek. Ze gaapte, rekte zich uit en liep naar boven. Ze stopte bij haar bureau en schreef een briefje voor de juf, ze stopte geld in een envelop voor het schoolreisje en trok een leerboek onder een stoel vandaan.  Ze schreef een verjaardagskaart voor haar vriendin, plakte er een postzegel op en schreef een krabbeltje voor de kruidenier. Ze legde de briefjes naast haar tasje. Daarna smeerde ze haar gezicht in, poetste en floste haar tanden en knipte haar nagels. Manlief riep: 'Ik dacht dat je naar bed ging?'. 'Ja, bijna,' zei ze. Ze zette wat water neer voor de hond en liet de kat naar buiten, daarna controleerde ze de deuren. Ze keek even bij alle kinderen, deed een lampje uit, hing schone kleren op, gooide een paar vuile sokken in de wasmand en praatte nog even met de oudste over zijn huiswerk. In de slaapkamer zette ze de wekker, ze legde kleren neer voor de volgende dag en ruimde het schoenenrek op. Ze voegde nog drie dingen toe aan haar 'doe-lijstje' voor de volgende dag. Ongeveer op dat tijdstip deed manlief de tv uit en zei tegen niemand in het bijzonder: 'Ik ga naar bed.' En hij ging!

Reacties

  1. Haha, dat zijn wel erg veel activiteiten achter elkaar! Soms, als ik zo mijn opruimbui heb, gaat het hier ook wel zo. Maar niet elke dag gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig niet herkenbaar! Manlief sluit af, zet de vaatwasser aan en dekt de tafel.. en dan vergeet ik nog heel veel wat hij doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jasper
    ...wat doe je overdag dan? #timemanagement #manager vh gezin #jaren'60

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat dacht je van de kinderen opvoeden en de rest van het huishouden? (zie onder het menu 'huishouden op orde').

      Verwijderen
    2. Dag Wendy,
      Ik vind de column nogal stigmatiserend en denigrerend naar zowel de man als de vrouw. Het gevoel bekruipt dat de tijd heeft stilgestaan en er geen evenwichtige balans is in het huwelijk/ de relatie.

      Verwijderen
  4. Eerlijk gezegd heb ik het gelezen met de nodige humor Jasper. Neem het niet te serieus deze keer ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.