Geduld is een schone zaak

'Schrijven is schrappen', hoor je weleens. Dat is zeker waar. Maar... in mijn geval is schrijven ook geduld hebben. Veel geduld. En heel soms heb ik dat niet :)

Ruim drie maanden geleden heb ik mijn manuscript opgestuurd naar diverse uitgevers maar ik heb nog van geen van hen een reactie gehad. Ik weet dat een aantal er mee bezig is maar er worden zo veel manuscripten aangeleverd dat het enorm veel tijd kost bij uitgevers om deze allemaal te beoordelen.
Aan de ene kant is dat goed nieuws natuurlijk. Er wordt blijkbaar nog steeds veel geschreven én gelezen! Aan de andere kant zou het leuk zijn binnenkort iets te horen zodat ik weet waar ik aan toe ben.

In de tussentijd zit ik uiteraard niet stil. Gisteren ben ik begonnen aan hoofdstuk 8 van mijn nieuwe kinderboek. Het boek zal 12 hoofdstukken gaan tellen dus ik schiet al lekker op.

Wat was jullie ervaring met jullie (eerste) boek bij een uitgever?  Moesten jullie er ook lang op wachten? 

Reacties

  1. Mijn eerste boek weet ik niet meer. Maar ik heb twee keer een boek gestuurd naar een uitgever en de laatste keer moet ik nog horen of ze het boek iets vinden of niet. Dat is nu al 2 jaar geleden ;-0 Het eerste heb ik bij een ander uit laten geven.

    Dus, na drie maanden echt bellen of mailen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn eerste (nederlandse) boek 'Levensadem' ging heel snel, ik had het aangeboden bij diverse uitgevers (zonder ooit een reactie te krijgen) en toen nog bij eentje valk bij mij in de buurt en die wilde het graag uitgeven. met 'Ik eer jou' heb ik wel geleurd, zonder resultaat, dus dat heb ik zelf uitgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.