Wie verstandig is, verwerve overleg....

Spreuken 1:5 De wijze hore en vermeerdere inzicht en wie verstandig is, verwerve overleg.

Deze tekst las ik in het gebedsboek 'De kracht van een biddende vrouw' en raakte mij. Wat is het wijs om vóór elke beslissing die je neemt te bidden en anderen om advies en raad te vragen. Ik moet bekennen dat ik op het gebied van schrijven heel veel keuzes alleen maak en zelf bepaal wat ik doe of juist niet doe. Misschien zou ik hierin verandering moeten brengen?

De afgelopen week heb ik met mijn man overlegd over mijn planning in het nieuwe jaar maar omdat hij geen schrijver is, blijft dit moeilijk voor hem. Misschien is het daarom goed om jullie ook deelgenoot te maken van mijn overwegingen. Jullie kunnen vast ook wijze adviezen geven ;)

Voor het nieuwe jaar - 2016 - ben ik aan het nadenken of ik echt bepaalde dagdelen of bepaalde uren zal gaan inplannen om te schrijven. Om eerlijk te zijn doe ik het tot nu toe soms op bepaalde uren maar ook vaak zomaar tussendoor. (Het komt regelmatig voor dat ik de stofzuiger uitzet en bepaalde zinnen of ideeën gewoon móet opschrijven.) Zou je productiever zijn wanneer je hiervoor echt een bepaalde tijdsperiode inplant? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. 

Ook denk ik na over het aantal uren dat ik per week wil besteden aan het schrijven. Ik bedoel dan zowel voor het schrijven van mijn weblogs als van mijn (nieuwe) boeken. Vind ik eigenlijk het schrijven aan mijn nieuwe boek belangrijker dan het schrijven op mijn weblogs? Dit is ook iets waar ik niet altijd helemaal uitkom. Of zal ik mijn aandacht en tijd hierover gewoon verdelen? Als jij een schrijver én blogger bent, hoe verdeel jij dan je tijd?

En er is nog iets waar ik stiekem over nadenk. Mijn website heet tot nu toe gewoon 'Wendy Born', en daar is op zich niets mis mee. Het is helder en duidelijk als mensen iets zoeken over mij of contact willen opnemen. Toch lijkt het mij heel leuk om een treffende naam te gebruiken voor mijn website. Ik heb al eens de naam 'Wendy schrijft' gebruikt maar dit is redelijk cliché. Ik ben op zoek naar iets originelers om eerlijk te zijn. Zo ging al eens de naam 'Born to write' door mijn hoofd maar wanneer ik hier dieper over nadenk, kom ik toch tot de conclusie dat schrijven niet het allerhoogste doel is waarvoor ik geboren ben. Het gaat mij er uiteindelijk om om Hem groot te maken in alle dingen die ik hier op aarde mag doen en schrijven.
Een leuke woordspeling met mijn voor- of achternaam zou dus leuk zijn maar ik heb de juiste naam nog niet gevonden. Hebben jullie ideeën? Ik ben benieuwd.

Mochten jullie nog andere tips, ideeën, adviezen of wat dan ook voor mij hebben, dan hoor ik het graag. Een e-mail sturen via info@wendyborn.nl mag natuurlijk ook.





Reacties

  1. Het schrijvende leven van Wendy Born, Wendy's schrijf lab, Wendy's creatieve pen, Wendy, positief auteur, Wendy's schrijvers coverstatie, tijd om te schrijven,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer ik een boek wil schrijven begin ik 's morgens met stille tijd en daarna begin ik met schrijven. Dat werkt voor mij het beste. En dat doe ik dan echt 6 morgens per week. Voor mijn blog, doe ik ook 's morgens vroeg.
    Wanneer je een naam zoekt voor een blog om Hem groot te maken zou ik niet voor je eigen naam kiezen, maar dat is persoonlijk. Het ligt er natuurlijk aan waarover je wilt schrijven. Als je het over je boeken wilt doen is het wel handig om je eigen naam te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je praktische antwoord Nelly. Daar kan ik wel wat mee.

      Verwijderen
  3. Vaste tijden om te schrijven heb ik ook niet, dat gaat gewoonweg niet met mijn werk en andere bezigheden (de Stichting), daardoor ben ik niet zo productief in de schrijverij als ik zou willen. Dus persoonlijk denk ik dat een vaste tijd wel beter is, maar dan moet je wel een rustig plekje hebben zonder afleiding :) Jij bent erg gestructureerd dus zou een vaste tijd/uren geen probleem voor je moeten zijn. Wel altijd even de vinger aan de pols houden dat een hele strakke structuur wel dodelijk voor inspiratie en creativiteit kan zijn.... want ja, de beste ideeën komen vaak gewoon tijdens het stofzuigen :)

    En dan een naam? Poeh... Wendy's web, Wendy's wereld... of je zou gewoon je naam kunnen gebruiken (iedereen kent je nu zo) en dan een subtitel... Wendy Born, teksten met pit... of zoiets

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.