Ik ben er altijd...

Verwonder je over de prachtige foto's op het weblog van Anton

Afgelopen week schreef Anton Verweij op zijn weblog 'God is in de stilte' een pakkend gedicht.
Ik wil je vragen dit eerst in alle rust te lezen voordat je verder leest op dit weblog.

Je kunt het gedicht hier vinden en is getiteld 'Waar ben je?'

Ik heb dit gedicht verschillende keren gelezen en het raakte mij hoewel ik ook het gevoel had het niet volledig te kunnen doorgronden.
Er kwam in mijn hoofd een antwoord op. Het is getiteld: Ik ben er altijd...



Ik ben er altijd...

mijn lieve kind
weet 
dat het duister
het kwade
het onpersoonlijke
de onverschilligheid
 de onmacht
niet zal overwinnen
maar
hét licht,
Mijn licht
Mijn liefde
zal
uiteindelijk
zegevieren
nog even
en
de jongste dag
breekt aan

houd moed
houd vol
Ik wacht
op jou

Jij bent
het liefste
dat ik heb
Je bent
geschapen
naar
Mijn
beeld
en wij
spreken
dezelfde
taal
begrijpen
elkaar

kijk niet
zozeer dicht
bij de grond
het is
te donker
daar
kijk niet
naar de golven
van de zee
of van de tijd
kijk niet
naar mensen
verwacht
het niet
van hen
ze zullen jou
teleurstellen
maar
let op
Mijn tekenen
van de tijd
let op
de wolken
bij Mij
is eeuwigheid
is geborgenheid
begrip
liefde
vertrouwen

denk aan Mij
dan zal
het vuur
dat eens zo
krachtig brandde
opnieuw
oplaaien
in je hart

kijk
om je heen
en leef
dicht bij
Mij
Ik wil juist
het gat
in
jouw hart
opnieuw
en steeds weer
vullen met
Mijn liefde

eenmaal
zullen wij
weer
samen zijn
zoals het
ooit
is bedoeld

Ik ben
nooit
weggeweest
ook al
voelde je
misschien
niet altijd
dat Ik er was
Ik zal je
nooit
begeven
en nooit
verlaten
Ik heb jou
liefgehad
met een
eeuwige
Liefde

Kom maar
kom maar gewoon
bij Mij
Ik zal altijd
in jou
wonen


Reacties

  1. Heel mooi en wat een troost om geliefd te worden door zo'n God!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder, een gedicht als antwoord op een gedicht! Nieuw talent ontdekt Wendy?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.