Op school bij de Meester - Arjanne Burger

Niet zo lang geleden vertelde Arjanne Burger op mijn weblog 'Een passie voor schrijven' dat ze bezig was met het schrijven van haar derde boekje. Inmiddels is Op school bij de Meester verschenen bij uitgeverij Novapres.

Net zoals haar boekje Opgewekt is ook dit een prachtige uitgave. Op school bij de Meester is een pakkend boekje dat heel goed als dagboekje te gebruiken is voor één maand.

Terwijl je leest, zit de 25-jarige schrijfster als het ware naast je in de banken en deelt vanuit haar eigen leven de lessen die ze zelf heeft geleerd en die ze nog steeds aan het leren is. Ze kent uit ervaring een paar heuvels en dalen en ze wijst je graag even op de valkuilen waar ze zelf regelmatig in valt.

Graag deel ik een aantal treffende stukjes:

"Wat mij opvalt, is dat veel mensen met veel of weinig vrije tijd vaak evenveel tijd voor God hebben. Ik denk daarom ook dat tijd met God om een keuze vraagt. Ben je bereid om tijd vrij te maken voor God? Vind je het de moeite waard om op deze manier te investeren in je relatie met je hemelse Vader.
We kunnen christenen zijn met ons hart, maar wanneer we God echt willen leren kennen en verlangen om veranderd te worden, vraagt dat om een trouw gebedsleven en het lezen van Gods Eigen Woorden. Daarom moet we ons daartoe ook zetten, zodat het een manier van leven wordt. Tijd, zonder welke je niet kunt, omdat je beseft: ik heb Hem nodig en ik heb Zijn aanraking nodig." (blz. 20)

Ook op blz.36 stond een stukje dat mij raakte:
"God prijzen, wat de omstandigheden ook zijn", dat is iets wat ik heel vaak zeg. Maar het kan weleens moeilijk zijn. Zeker wanneer er tragische dingen gebeuren en je God niet begrijpt. Waarom laat God lijden en groot verdriet toe?
Dat was voor mij de afgelopen tijd een serieuze vraag. Hem prijzen? Kan ik Hem wel vertrouwen? Hij had bepaald situaties toch kunnen voorkomen?"

In het 12e hoofdstukje gaat Arjanne er dieper op in...

Alle 31 hoofdstukjes zijn afwisselend en zeer de moeite waard. Wil je het boekje - dat € 7,90 kost - bestellen, kijk dan even op de website van Arjanne.




Reacties

  1. Wat leuk dat je Arjanne op je blog hebt staan Wendy, ik heb het boekje ook besteld, een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.