10 vragen aan … Arjanne Burger

Mijn naam is Arjanne Burger en ik ben 24 jaar. Mijn jonge jaren waren onbezorgd, tot er een aantal verdrietige dingen gebeurden die mijn leven veranderden. Maar in dit alles heeft God laten zien dat alles mee kan werken voor het goede. Ik ben tot geloof gekomen omtrent mijn 14e  levensjaar. Geloof is dan ook het belangrijkste in mijn leven en ik wil hiervan getuigen.
Ik groeide op in een groot gezin. Mijn ouders kregen 9 kinderen. We hebben het goed samen en heel regelmatig kom ik thuis.

Wanneer is jouw ‘passie voor schrijven’ begonnen?
In mijn jeugdjaren hield ik dagboeken bij en schreef ik brieven. Al vroeg had ik de droom om zelf boeken te schrijven. Ik heb dan ook veel geprobeerd wat betreft het schrijven. Wanneer het echt serieus begon te worden, was het moment dat mijn broer mij een blog aanbood en mij op weg hielp. Al snel begon ik wekelijks te schrijven op m'n blog en daar werd positief op gereageerd.

Op welke manier komt jouw ‘christen-zijn’ terug in het schrijven van je boeken?
Lessen die ik zelf leer van God, vaak door moeite heen, probeer ik te verwerken in de hoofdstukjes. In elk hoofdstuk staat God centraal.

Waar geniet je het meeste van tijdens het schrijven?
Ik geniet ervan dat hetgeen ik werkelijk denk, vorm krijgt. Meestal kan ik het niet goed verwoorden wat ik precies denk. Maar op papier krijgen m'n gedachten woorden, en komt het op orde.

Wat is jouw favoriete plek om te schrijven?
Achter mijn laptop schrijf ik graag, maar regelmatig ga ik ook lekker de natuur in en ga ik ergens zitten om me te laten inspireren. Heel soms, ontstaat er iets in bed en dan pak ik snel mijn I-pad. Maar die momenten zijn schaars.

Hoeveel tijd besteed je in een week aan het schrijven?
Ik denk anderhalf uur. Niet veel, maar er komt een hoop op papier :-)

Welke boeken heb je geschreven en met welk boek ben je op dit moment bezig? Kun je al iets vertellen over je nieuwste boek?
Ik schreef: 'Een hoopvolle boodschap' en Opgewekt'. Korte stukjes. De eerste is vooral bemoedigend, de tweede vooral aansporend.
Momenteel schrijf ik aan 'Op school bij de Meester'. Dat is een boekje met allerlei lessen die ik leerde door tijd door te brengen met God en Zijn Woord.

Wat is je grootste fout die je gemaakt hebt als schrijver?
Iets uit het nieuws gebruiken, wat op dat moment totaal ongepast was en pijnlijk voor de nabestaanden. Soms heb ik ook iets teveel mijn emoties laten zien. Dat is niet zo slim is mijn ervaring.

Wat is het beste advies dat je een beginnende schrijver zou meegeven?
Geef jezelf de tijd om te groeien. Waar je nu staat, sta je over 2 jaar niet meer. En dat is niet erg. Neem feedback van anderen serieus, maar houd ook vast aan je eigen stijl.

Wie is jouw favoriete schrijver of schrijfster en waarom?
Max Lucado spreekt me erg aan. Hij omschrijft dingen erg leuk en duidelijk. Hij spreekt mensen aan met verschillende achtergronden. Dat hoop ik ook te doen.

Wat is jouw droom als schrijver?
Vrucht op mijn werk: Dat mensen erdoor aangeraakt worden en veranderd worden.
Daarnaast is het een droom om opgemerkt te worden door een uitgever, die mijn boekjes uit wil geven.

Wil je meer weten over Arjanne? Kijk dan op haar website www.arjanneburger.nl *

*deze website is niet meer online



Reacties

  1. Hoi Wendy, wat leuk dat je Arjanne in de spotlight zet, ik heb echt genoten van het boekje OPGEWEKT, lekker fris... daar hou ik van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja, Wat leuk dat je reageert! Dat spoort me aan en helpt me om door te gaan! Veel zegen. Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.