Een stressvrije zone

"Heb je die vrouw gezien? Ze heeft alles onder controle. Geen woede-uitbarstingen. Geen gestamp op de grond of gegooi met deuren. Wie is die vrouw?
Nou, dat ben ik niet altijd! Maar ze is wel wie ik graag zou willen zijn. Iemand die meer op Jezus lijkt. Meer 'beheerst' en minder 'beheersend'. Ik ken geen enkele vrouw die niet voortdurend te maken heeft met stress. Of het nu gaat om het evenwicht tussen werk en thuis, om kinderen die zich niet goed gedragen, of om verplichtingen buitenshuis - je hebt altijd wel een lijst van dingen die je moet doen, toch?
De oplossing? Je moet leren om in de maalstroom van je leven een godvrezende levensstijl te ontwikkelen. Om evenwichtig en kalm en met een stressvrij hoofd en harte iedere dag en elk probleem tegemoet te treden. Onmogelijk? Dat lijkt het wel. Maar het is mogelijk als je het verwacht van de Heilige Geest: Zijn vrucht in je leven is vriendelijkheid, goedheid en zelfbeheersing."

uit: Een moeder naar Gods hart - Elizabeth George

Elke week lees ik een aantal bladzijden uit bovengenoemd boek. Keer op keer word ik bemoedigd door de schrijfster. Ik kan je dit boek en haar andere boeken van harte aanraden!


Reacties

  1. Ik ben weliswaar geen vrouw, maar hetzelfde geldt natuurlijk ook voor mannen: we gaan meer en meer op Jezus lijken naar de mate dat we de vruchten van de Heilige Geest in ons leven laten groeien en rijpen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk Fred, dit geldt natuurlijk voor ons allemaal ;)

      Verwijderen
  2. Ik vind het wel een mooi stukje. De boeken heb ik allemaal. Mooie dat je elke keer wat leest, uit dit boekje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.