Hartschrift - Dichter bij je hart met pen en papier

Door te schrijven ontdek je wat er in je hart leeft: je komt van je hoofd bij je hart!

Enkele weken geleden werd ik door een medeblogster gewezen op het boek 'Hartschrift' van Coby Kremer.
Dit prachtig vormgegeven boek biedt een eerste kennismaking met geleid dagboekschrijven. Met vragen en opdrachten, verdeeld over tien thema's, word je als vrouw uitgedaagd om op een leuke manier verdiepend aan de slag te gaan.

Persoonlijk probeer ik elke week een paar opdrachten te doen. Het is verrassend hoe je met ogenschijnlijk simpele vragen zo duidelijk op papier krijgt wat er in je hart leeft. Het is echt kostbaar om hiermee aan de slag te gaan.

Mooi is ook wat Kremer zelf schrijft over het schrijven van dagboeken: "Dagboek-schrijven is een goede aanvulling op het gebed – en het gebed kan ook meer aangewakkerd kan worden op deze wijze. Het landt allemaal meer als je het opschrijft. Een dagboek gaf mij ook meer inzicht in mijn geloof. Ik ging veel over God opschrijven en dat veranderde mijn beeld. Want door met Hem te praten en te worstelen, leer je God op een intensere manier kennen dan de wijze waarop ik het altijd geleerd heb.. Ik was heel erg bezig of ik het wel goed deed, of ik goede gedachten had en of ik goede dingen zei, maar ik kon er met mijn hart niet bij wie God voor mij wilde zijn. Ik was alleen aan het nadenken wie ik voor God moest zijn. Ik heb mogen ontdekken dat God de Vader er niet is om over mij te oordelen, maar om van mij te houden. Dat had ik zonder een dagboek niet ervaren. "

Een afbeelding van de inhoud:


Ook is er onlangs een interview verschenen met de schrijfster op CIP (nu Cvandaag). Je kunt het hier lezen.

'Hartschrift' kan ik iedere vrouw met een passie voor schrijven van harte aanraden!

Reacties

  1. Ziet er inderdaad heel leuk uit Wendy, ik journal ook graag! Het helpt en is leuk om na jaren terug te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een heel mooi dagboek. Ik ben er in bezig en vind het een prachtige ervaring om op deze manier naar jezelf en alles om je heen te kijken. Soms ook heel confronterend, maar ook verhelderend. Een echte aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.