16 februari 2014

Een passie voor schrijven

Het is er dan toch van gekomen....een weblog over 'schrijven' met als titel 'Een passie voor schrijven'.

Wat is schrijven toch iets fantastisch. Sommige mensen gaan sporten, anderen houden van knutselen maar ook schrijven is een hobby waar je van kunt genieten en je creativiteit in kwijt kunt. Er zijn in Nederland ongeveer een miljoen mensen die schrijven als hun hobby zien. Wow... wat een schrijvers zijn dat. Over schrijven is veel te schrijven.
Wanneer ben je nu een schrijver, hoe is schrijven ontstaan, waaróm schrijven mensen, wát schrijven mensen enz. Aan het onderwerp 'schrijven' probeer ik af en toe aandacht te besteden op dit weblog. Maar ook wil ik verwijzen naar blogberichten, artikelen of boeken die ik zelf geschreven heb, of waar ik nog mee bezig ben.

Voor mij persoonlijk is schrijven in de meeste gevallen een vorm van zelfreflectie, een manier om mijn gedachten te ordenen. Op mijn andere weblogs schrijf ik vaak serieuze (informatieve) stukken die prikkelen en aanzetten tot nadenken of je kunnen helpen in je geestelijke groei.
Dit weblog is anders. Het is wat luchtiger en ik hoop er ook wat meer humor in te kunnen verwerken.

Een hele lijst met ideeën over schrijven ligt klaar en deze wil ik graag de komende tijd uitwerken en met jullie delen. Ik ben God dankbaar en ik ben blij dat ik gezegend ben met de mogelijkheid om te kúnnen schrijven. Ik hoop al schrijvende mijn hobby nog verder te mogen ontwikkelen.

Vind je het leuk om mij te volgen? Je bent welkom.




5 opmerkingen:

  1. Het was mijn wens om goed te kunnen schrijven en daar deed ik heel erg mijn best voor. Maar het voelde niet lekker, zeker niet als ik een blogbericht schreef op deze manier. Ik schreef op het laatst alleen over dingen die mijn lezers graag wilden lezen en dat lukte dus niet. Ik stopte ermee. Nu schrijf op mijn eigen manier. Niet volmaakt, zelfs niet goed, maar voor mij is het goed genoeg. Ik beleef er weer plezier aan en dat voelt heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je eerlijke antwoord Tineke. Op je eigen manier schrijven is het allerbelangrijkste en dan houd je het ook het langste vol.
      Ik ga eens een kijkje nemen op je blog.

      Verwijderen
  2. Leuk! Nog een blog van je Wendy! Ben benieuwd wat je ons daarin te vertellen hebt ;) Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige titel heb je gekozen. Ik ga je graag volgen, Wendy.
    Zelf ben ik gestopt met mijn blog, want ik kan niet goed overbrengen wat ik bedoel. Dus nu schrijf ik alleen voor mezelf. Geeft ook verdoening en is net zo leuk. Alleen is de druk minder.
    Succes en vooral plezier met je nieuwe blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er valt altijd wel wat te schrijven over schrijven Wendy :) Gefeliciteerd met je nieuwe blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis