Gebed is een bediening

"Als je leven draait om luiers verschonen, is het maar een raar idee dat God een bediening voor je heeft, vind je ook niet? Je vraagt je af: hoe moet dat dan? Wanneer zou ik iets moeten doen?
Ik weet precies wat je bedoelt, want als moeder van jonge kinderen worstelde ik met dezelfde vragen. Maar toen ik besefte dat gebed een bediening is, veranderde alles. Ik pakte een notitieboekje en schreef de namen op van onze voorgangers, de zendelingen die we kenden, en alle gebedsverzoeken die mij ter ore kwamen.
En ik nam deel aan een 'gebedsketen' van de kerk. ik kreeg een levendige gebedsbediening...zonder ook maar één voet buiten de deur te hoeven zetten!
Psalm 34:9 zegt: 'Proef en zie dat de Here goed is; welzalig de man die tot Hem de toevlucht neemt.' De zegeningen die je ten deel kunnen vallen als je bidt, zijn eindeloos. Buig je knieën voor God, geef je hart aan Hem over en ontwikkel een biddend hart. Dan zul je zien dat je gebed verandert in een gebedsbediening."


uit: 'Een moeder naar Gods hart' - Elizabeth George


Reacties

  1. tjonge... een moeder van jonge kinderen,precies! dan wel geen luiers, maar pampers...en dan vandaag verschillende keren, door verschillende mensen, gehoord gelezen over het gebed! "Gebed verander sake" in het afrikaans. dat is wat er dan ook echt gebeurd! leg ALLES voor de Heere neer! al wat u ontbreekt schenk IK zo gij het smeekt, mild en overvloedig!!! steeds weer een les!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig geschreven, daar denk je op zo een moment zeker niet aan, trouwens nu ook niet. Maar dit is een echt eye opener voor mij.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.