27 december 2013

10 vragen om jezelf te stellen aan het begin van 2014

Al een aantal jaren eindig ik het 'blogjaar' met 10 vragen voor het nieuwe jaar. Misschien heb je ze al diverse jaren voorbij zien komen, misschien zijn ze nieuw voor je. Hoe het ook zij, ze blijven een prachtig hulpmiddel.

Het zijn stuk voor stuk goede vragen om eens over na te denken en te kijken hoe je ze mét hulp van God kunt uitwerken in 2014!


10 vragen om jezelf te stellen aan het begin van 2014

  1. Wat is het belangrijkste dat ik in 2014 kan doen om een geestelijke erfenis aan mijn kinderen te waarborgen?     
  2. Wat is het belangrijkste dat ik in 2014 kan doen om de kwaliteit van mijn huwelijksleven te verbeteren?
  3. Wat is mijn grootste tijdverspiller en wat ga ik er dit jaar aan doen?
  4. Hoe kan ik dit jaar de plaatselijke gemeente dienen?
  5. Wie wil ik het meeste bemoedigen dit jaar?
  6. Voor wie ga ik dit jaar volhardend bidden dat hij/zij tot geloof mag komen?
  7. Wat is dat ene ding dat ik doen kan om mijn gebedsleven te verbeteren dit jaar?
  8. Hoe kan ik op school of in de buurt meer een getuige van Jezus zijn?
  9. Wat is het 'menselijk gezien onmogelijke' wat ik God ga vragen om te doen dit jaar?
  10. Wat ga ik doen om mijn verlangen naar de komst van de Here Jezus te vergroten?



7 opmerkingen:

  1. Wat een goede vragen, ik ga ze uitprinten en er eens goed voor zitten, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik ze al een aantal jaren Lieneke. Het is altijd mooi aan het einde van het jaar om terug te kijken en dankbaar te zijn voor wat God gedaan heeft.

      Verwijderen
    2. Ik moet voor school een christen intervieuwen iemand nog tips die ik aan deze persoon kan vragen (niet van die lastige vragen die hier boven staan)

      Verwijderen
  2. mooie vragen
    ik wil ze ook printen,

    een goed uiteinde en een heel gelukkig 2014 voor jou en de jouen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede vragen. Deze ga ik zeker overdenken en gebruiken bij mijn stappenplan voor 2014. Dank je wel, Wendy. Een heel goed begin voor 2014. Gezegend nieuw jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer even zo'n stiltemoment inlast Wendy... uitprinten en over na denken. Thanks.

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis