Het Geheim van de Bosvrienden - Wendy Born - van den Brink - recensie

"Als zoon van een boswachter is Stijn erg geïnteresseerd in alles wat er in het bos gebeurt. Hij weet heel veel over vogels en andere dieren. Wanneer zijn nieuwe klasgenoot Daan dezelfde belangstelling blijkt te hebben, kan hun vriendschap niet meer stuk. Uren brengen ze samen in het bos door. Het liefst houden ze hun belevenissen geheim voor hun klasgenoten en zelfs voor hun ouders. Maar als de jongens tijdens hun avonturen allerlei vreemde dingen ontdekken en zelfs geconfronteerd worden met echte boeven, dan wordt het wel heel erg spannend en loopt het hen bijna uit de hand…"

Het heeft een tijdje geduurd maar nu is het dan toch zover...mijn eerste (kinder)boek is verschenen bij Brave New Books.
In 2012 heb ik dit boek geschreven en nu, in 2013, is het gepubliceerd. De omslag van het boek in gemaakt door onze dochter Anne Born. Er is zowel een E-book als een paperback versie van het boek te verkrijgen en het is geschikt voor kinderen van 9-12 jaar.

Veel in het boek is natuurlijk fantasie, maar er zitten ook enkele hoofdstukken in die voor een groot deel echt gebeurd zijn. Het verhaal over de tamme eekhoorn Timmie heeft zich in grote lijnen zo afgespeeld en ook de situatie bij de ondergrondse hut en de hond die er omheen loopt, is daadwerkelijk zo gebeurd.
In mijn jeugd ben ik opgegroeid vlakbij de Puttense bossen en hutten bouwen, boompje klimmen en in het bos spelen, waren favoriet bij mij. Het is dat ik nu wat te oud ben, maar anders deed ik het nog steeds :) Op dit moment houd ik het maar bij wandelen, hardlopen en fotograferen.
Gelukkig hebben mijn man en ik wel de 'liefde' voor het bos kunnen doorgeven aan onze kinderen. Ook zij genieten ervan.

Met  mijn boek hoop ik kinderen te stimuleren buiten te gaan spelen en eropuit te trekken het bos in. Er is zoveel te ontdekken in de natuur. Het boek leent zich er overigens uitstekend voor om voorgelezen te worden.

Via deze link is meer informatie te vinden over het boek en is het te bestellen.

Titel: Het Geheim van de Bosvrienden
Schrijfster: Wendy Born - van den Brink

Reacties

  1. Gefeliciteerd met je boek! Het lijkt me een erg leuk boek en wat heeft je dochter een prachtige omslag gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wendy, leuk zeg dat je boek er is, ik heb een exemplaar besteld hoor! Gefeliciteerd, dat er maar een mooie serie van gemaakt mag worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, Wendy. Geweldig, je eerste boek. het maakt mij wel nieuwsgierig....gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd!! En echt een mooie omslag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.