Bidden voor toekomstige huwelijkspartners van je kinderen

"Kort na de geboorte van mijn zoon en dochter begon ik te bidden voor hun toekomstige huwelijkspartner. Ik bid daar nog steeds voor en zal dat blijven doen totdat ze getrouwd zijn. Daarbij bid ik dat ze nooit zullen toegeven aan de verleiding van echtscheiding. Sommigen vinden zulke gebeden misschien wat voorbarig. Maar dat zijn ze niet. Na de beslissing om Jezus aan te nemen, is het huwelijk de belangrijkste beslissing die onze kinderen ooit kunnen nemen. Die beslissing beïnvloedt de rest van hun leven, om maar te zwijgen van het leven van andere familieleden.
Een verkeerde beslissing kan ellende en verdriet veroorzaken voor alle betrokkenen. En omdat alleen God weet wie de beste huwelijkspartner voor iedereen is, zou Hij altijd moeten worden geraadpleegd en altijd de beslissende stem moeten hebben."

S. Omartian


Reacties

  1. Misschien neem je wel iets te vroeg een bepaalde "zorg" op je bordje... Als het nu Gods bedoeling is dat je kinderen niet trouwen, dan is je gebed toch wat voorbarig geweest... God leert ons toch om "elke dag voor ons dagelijks brood te bidden". Ik zou zelf toch het gevoel hebben dat ik met zo'n gebed op de zaken vooruit zou lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar heb je natuurlijk gelijk in Marian. Maar aan de andere kant kunnen we hier denk ik gerust voor bidden. Juist als we het bij Hem brengen neemt Hij deze 'zorg' op Hem. We mogen het aan Hem overlaten. En mocht het de bedoeling blijken te zijn dat ons kind/onze kinderen alleen blijven, dan blijkt dat vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.