Verstandig met je geld omgaan

In een boek van E. George las ik iets wat mij aan het denken zette:

"We hebben zo veel schulden! Dat hangt als een donkere wolk boven ons hoofd - en boven ons gezin". Dat is vandaag de dag de hartenkreet van veel moeders,  misschien ook wel van jou. Schulden hebben is een vorm van 'gebondenheid'. Het verstikt je vrijheid om van het leven te genieten en verhindert je om anderen te helpen. Houd eens een financiële vastentijd! Een periode waarin je geen onbezonnen aankopen doet die je niet nodig hebt. We hebben dat als gezin door de jaren heen een aantal keren gedaan. Het geeft je een hernieuwde waardering voor zelfdiscipline en voor alles waarin God trouw voorziet.
Neem deze waarschuwing ter harte: geef niet meer geld uit dan er binnenkomt. En besef dat het kopen op afbetaling je een vals gevoel van zekerheid biedt. Je verheerlijkt God door te wachten op Zijn voorziening. Lieve moeder, dat is een waarheid die je leven kan veranderen. 
Vraag God je het geduld te geven om te wachten. Laat God voorzien in wat je werkelijk nodig hebt. Hij zal het doen - op Zijn manier en op Zijn tijd.

Wat een eenvoudige maar waardevolle tips van Elizabeth. De meesten van ons kunnen ze waarschijnlijk zo toepassen.
Misschien is bovenstaand stukje niet helemaal op jou van toepassing maar vind je het wel heel belangrijk om goed met je geld om te gaan en in zekere zin 'zuinig' te leven en geen geld uit te geven aan dingen die niet nodig zijn.
Misschien kennen jullie het weblog van Teunie Luijk 'Eenvoudig leven'. Deze blogster heeft van 'consuminderen' een soort levensstijl gemaakt. Nu zijn er natuurlijk nog vele andere mensen die consuminderen en hierover schrijven.
Het lijkt mij leuk om samen met jullie een lijst van interessante weblogs of websites over consuminderen op te stellen waar we allemaal ons voordeel mee kunnen doen!
Helpen jullie mee de lijst aanvullen?


Reacties

  1. OP www.vrekkenpagina.nl vindt je ook tips

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk onderwerp. Eigenlijk heb ik hier niet zoveel problemen mee. Daarom geen financiële vastentijd voor mij :-) Consuminderen is goed. Bewust leven ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik schreef er zelf een aantal keer over op mijn blog. Verder lees ik met veel plezier de blog van Spaarcentje: spaarcentje.blogspot.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat ik op de lijst sta. Ik schrijf inderdaad over besparen consuminderen. Eén van mijn favoriete consuminderblogs is Neurootje: http://wieditleestisvrek.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.