Gehoorzaamheid leren en geheiligd worden..


"In Hebreeën 5:8 staat dat Jezus 'gehoorzaamheid heeft geleerd uit hetgeen Hij heeft geleden'. Dit betekent niet dat Hij leerde op te houden met ongehoorzaam zijn. Het betekent dat Hij bij iedere nieuwe beproeving leerde wat het in de praktijk betekent om gehoorzaam te zijn en dat dit pijn doet. Wanneer er staat dat Zijn Vader Hem 'door lijden zou heiligen', wordt daarmee niet bedoeld dat Hij geleidelijk van Zijn gebreken afkwam. Het betekent dat Hij geleidelijk aan 'alle gerechtigheid vervulde', omdat Hij ons anders niet had kunnen redden"
J. Piper

Reacties

  1. Mooie tekst vind ik dat. Ook Hij moest gehoorzaamheid leren. Niet omdat Hij vroeger ongehoorzaam was. Maar omdat het niet vanzélf gaat! Als iets vanzelf ging, hoefden we het niet te léren, maar het kostte zelfs Hem moeite (lijden)! Daar denk ik aan als ik merk dat het bij mij niet 'vanzelf' gaat om God te gehoorzamen. Het is niet mákkelijk maar daarmee niet onmogelijk! Jezus ging mij voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zoals je dit hebt verwoord Annemieke. Het gaat inderdaad niet vanzelf, het kostte Hem en kost ons moeite om dit te leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gehoorzaamheid is onze wil in Gods handen leggen. Niet mijn wil, maar de Uwe geschiedde. Een bewuste keuze om te gehoorzamen is iedere keer onze wil over te geven in de hand van de Heer. Elke dag, elk uur, elk ogenblik opnieuw!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.