'...wanneer het eenmaal tijd is...'

Galaten 6:9 heeft de afgelopen weken bij ons op de piano gestaan. Keer op keer was dit een bemoediging als iets niet helemaal ging zoals ik het zelf in gedachten had. 'Volhouden, het is nog niet de tijd...' kwam telkens in mijn gedachten. De intentie die ik had was goed, 'blijven volhouden' maar de fout die ik (vaak in mijn gedachten maakte) is dat ik te snel wil en soms God vooruit wil gaan. Ik bedenk soms allerlei plannen, heb allerlei wensen en voer ze het liefst vandaag nog uit.....God werkt vaak anders....Geduld is (een deel van) de vrucht van de Geest waar ik nog veel van zal moeten leren.


Vanmorgen werd mij iets anders duidelijk. Toen ik uit Lucas 3 las, werd ik geraakt door vs. 23 waar Jezus gedoopt werd. Zijn doop kondigde oa. een tijdperk aan van het begin van Zijn bediening. Jezus vertrouwde erop dat Zijn Vader precies de juiste tijd voor Zijn opdracht gekozen had. Wat is dit een voorbeeld voor mij...
Het leek even een tegenstelling met het hierboven genoemde Bijbelvers maar eigenlijk sluit het er prima bij aan. Net als Jezus moeten ook wij werken in de tijd, die God bepaalt, en de verleiding weerstaan te beginnen met iets voordat we Zijn leiding ontvangen. We moeten volhouden maar laten we eerst verzekerd zijn van Zijn hulp en kracht voordat we aan de slag gaan en niet vooruit rennen!

Reacties

  1. Jaja, herkenbaar hoor. Dingen verzinnen en dan God vragen om het te zegenen :) Ik denk dat een sleutelwoord hierin is 'luisteren'.
    Mooi blogje weer, dank. Heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi stukje, Wendy! Wanneer het eenmaal tijd is.... Ja, groeien in volharding en geduld, dat wil ik ook, en niet op de zaken vooruitlopen maar erop vertrouwen dat God voor alles precies een tijd heeft afgemeten! Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi Wendy! En zo persoonlijk, dat is echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoooo herkenbaar! Kort en krachtig verwoord waar we mee te maken hebben. Ik was bij een aanbidding avond van Bart de krijger. Het ging over onthaasten bij God, en tot rust komen bij Hem. Je stukje sluit er bij aan. mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan het alleen maar eens zijn met wat je schrijft. Alles op Zijn tijd!
    Be blessed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Dank je voor deze blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.