Televisie-uitzending 'Manager van het gezin'


Graag wil ik jullie doorgeven wanneer het televisieprogramma uitgezonden wordt waarin ik te zien zal zijn en geïnterviewd wordt als ‘manager van het gezin’. De opnames zijn gemaakt op 30 november en het programma wordt a.s. zaterdag, 12 januari uitgezonden op Nederland 2 van 16.05 tot 16.30 uur. Het is van de NTR en het programma heet: ‘Oude kaas en dönner kebab’.
Het productiebedrijf Networks maakt deze serie in het kader van 400 jaar relaties tussen Turkije en Nederland. In zes afleveringen nemen ze een aantal meningen van de gemiddelde Nederlander over Turkije onder de loep en vergelijken die vervolgens met de situatie in Nederland. Ze zijn voor een aantal opnames naar Istanbul geweest, de overige opnames vonden plaats in Nederland. Thema's die ze behandeld hebben (deel 1 t/4) en nog behandelen (deel 5 en 6) zijn onder andere: vrijheid van meningsuiting, economie, kunst & cultuur, en vrouwenemancipatie. Voor dit laatste thema zijn ze op bezoek geweest bij zowel Nederlandse als Turkse 'carrièrevrouwen' en bij zowel Nederlandse als Turkse vrouwen die ervoor hebben gekozen om voor hun gezin te zorgen.
Ze hebben mij gevonden a.d.h.v. een interview dat ik onlangs heb gegeven voor de site van het moederfront en dat leek hen bijzonder interessant voor hun programma. (zie voor het interview ook de link bovenaan dit weblog onder 'nieuws'.)

Ik hoop zelf dat er iets naar voren komt van het/mijn christelijk geloof en dat er een stuk getuigenis vanuit mag gaan. Helaas heb ik dat zelf niet in de hand, maar toch heb ik ervoor gekozen om mee te werken. Ik zag het als een kans!
Ze hebben hier een dag gefilmd en er wordt 5 á 10 minuten van uitgezonden. We zullen het zien en hopen er het beste van. Jullie zijn van harte uitgenodigd mee te kijken. Reacties zijn van harte welkom!

De uitzending is inmiddels HIER terug te zien! (aflevering 5).



Reacties

  1. Leuk! Via Uitzending Gemist gaat het vast lukken om het te bekijken, ik onthoud het!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd, hier hebben ze ook een keer een hele dag gefilmd, voor een proefopname over grote gezinnen.
    Uiteindelijk worden het dan maar een paar minuten knip en plakwerk resultaat. Net wat jij zegt.
    Je hebt het zelf niet in de hand wat ze laten zien, maar dat kun je ook bij God brengen, dat er een getuigenis van uit mag gaan.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doe ik zeker Dineke, ik hoop dat van harte!

      Verwijderen
    2. Wanneer is dat uitgezonden Dineke, kan ik dat nog ergens terugkijken :)

      Verwijderen
    3. Het was een pilot, gemaakt door lvbnetworks, het is dus nooit uitgezonden, maar wel langs allerlei tvprogramma's gestuurd, om te kijken of ze daar wat mee konden. Waarschijnlijk is n.a.l. daarvan het programma ' een huis vol' gemaakt.
      Wij wilden liever niet zelf als gezin mee doen aan zo'n programma.
      Dineke

      Verwijderen
  3. Spannend.. ik hoop voor jullie dat het positief is. En dat je er met plezier op terug zult kunnen kijken. Als ik tijd heb, ga ik kijken.
    Geef achteraf nog eens op nieuw kommentaar van hoe je het zelf vond...daar ben ik ook nieuwsgierig naar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doe ik zeker Elizabeth. Dank je voor je reactie!

      Verwijderen
  4. Wat leuk zeg en wat goed dat het zo ook eens in de spotlights komt. Ik ga kijken, maar vast op programma gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor Wendy, ik heb net even snel gekeken, veel gespoeld, tot ik bij jou stukje kwam.
    ( leuk om je eens in het echt te zien) fijn om je zo eenvoudig en duidelijk te horen uitleggen hoe jij het hebt.
    Ik vond het een mooie samenvatting als je bedenkt dat ze een dag lang gefilmd hebben
    Ze zeggen wel: iedereen is vrij om te kiezen waar je jezelf goed bij voelt, maar toch merk ik ook altijd een " vraagteken"
    als je vertelt, dat gewoon thuisblijven om er te zijn voor je kinderen, echt jou keus is.
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie Dineke! Volgens mij waren de Turkse mensen inderdaad veel langer in beeld maar dat geeft niets. Gelukkig stond het er nog op.

      Verwijderen
  6. Zoals beloofd zou ik nog even laten horen wat ik er zelf van vond. Over het algemeen vond ik het wel een leuk stukje maar het eerste wat mij opviel was dat het erg kort was. Ze hebben hier bijna een dag gefilmd en is 5 minuten erg kort. Dat de oneliner 'Een niet werkende moeder bestaat niet' erin was verwerkt, vond ik erg leuk.
    In het interview heb ik ook uitgelegd dat je je juist als moeder ook kunt ontwikkelen door de opvoeding van je kinderen en alles wat daarbij komt kijken. Dit kwam helaas niet erg goed naar voren. Er is flink geknipt in het interview.
    Ook Nicolle Oriëns heeft op haar weblog van Het Moederfront een stukje over dit tv programma geschreven: http://www.hetmoederfront.com/2013/01/fulltime-moederen-betekent-niet-dat-je-ontwikkeling-stopt.html
    Het is haar ook opgevallen blijkbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was inderdaad een kort stukje, maar wel duidelijk en goed uitgelegd!
    Leuk om je eens op tv te zien!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.