Tel je dagen

Vandaag een prachtig stukje van Elizabeth George om eens over na te denken:

'Je hebt waarschijnlijk weleens aan kinderen gevraagd wat ze later willen worden. Misschien zou je in plaats daarvan jezelf de vraag moeten stellen: wat wil ik uiteindelijk met mijn leven bereiken?
Dat is een vraag die je in elke fase van je leven kunt stellen. Voor mij is het liefhebben van en zorgen voor mijn gezin een hoge prioriteit - en het is een van Gods primaire doelen voor mij. Maar hoeveel levens zal ik daarnaast nog beïnvloeden?
Mensen zijn een van Gods doelen, want uiteindelijk zal God van deze planeet alleen de zielen van mensen redden. Hoe is jouw huwelijk? Hoeveel vrouwen en kinderen begeleid je, vorm je, onderwijs je? Aan hoeveel anderen geef je hulp en steun en vertel je over Christus?
In Psalm 90:12 staat: 'Leer ons zó onze dagen tellen, dat wij een wijs hart verkrijgen.' "

Elizabeth George

Reacties

  1. Wendy, wat een mooi stukje heb je aangehaald.
    Een thema waar ik de laatste tijd, samen met Jeroen veel over nadenk en voor bid.
    Mijn man en gezin staan altijd voorop.
    Zo kreeg ik gisteren de vraag van een vriendin, of ik vandaag met haar mee wil gaan naar een onderzoek in het ziekenhuis.
    Ik kon daar geen gehoor aan geven want na drie weken komt onze dochter weer thuis en ik wil er helemaal voor haar zijn.
    Iemand teleurstellen vind ik nooit leuk, maar ik weet dat het toch de juiste keuze was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad een heel bruikbaar stukj, dat je aanhaalt. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die vraag komt inderdaad heel anders binnen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.