10 vragen om jezelf te stellen aan het begin van 2013

Al een aantal jaren eindig ik het 'blogjaar' met 10 vragen voor het nieuwe jaar. Misschien heb je ze al diverse jaren voorbij zien komen, misschien zijn ze nieuw voor je. Hoe het ook zij, ze blijven een prachtig hulpmiddel.
Het zijn stuk voor stuk goede vragen om eens over na te denken en te kijken hoe je ze mét hulp van God kunt uitwerken in 2013!

10 vragen om jezelf te stellen aan het begin van 2013
  1. Wat is het belangrijkste dat ik in 2013 kan doen om een geestelijke erfenis aan mijn kinderen te waarborgen?
  2. Wat is het belangrijkste dat ik in 2013 kan doen om de kwaliteit van mijn huwelijksleven te verbeteren?
  3. Wat is mijn grootste tijdverspiller en wat ga ik er dit jaar aan doen?
  4. Hoe kan ik dit jaar de plaatselijke gemeente dienen?
  5. Wie wil ik het meeste bemoedigen dit jaar?
  6. Voor wie ga ik dit jaar volhardend bidden dat hij/zij tot geloof mag komen?
  7. Wat is dat ene ding dat ik doen kan om mijn gebedsleven te verbeteren dit jaar?
  8. Hoe kan ik op school of in de buurt meer een getuige van Jezus zijn?
  9. Wat is het 'menselijk gezien onmogelijke' wat ik God ga vragen om te doen dit jaar?
  10. Wat ga ik doen om mijn verlangen naar de komst van de Here Jezus te vergroten?

Reacties

  1. Ik lees 'm voor het eerst (ik blog nog niet zo lang). Dat is een waardevolle lijst, goed om het nieuwe jaar mee te beginnen (en dan niet blijven hangen bij het begin van het jaar natuurlijk!).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie vragen, dankjewel!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prima werklijst en goed om in alle rust eens de goede voornemens te formuleren. Goede jaarwisseling en Gods zegen toegewenst Wendy, voor jou en degenen die je dierbaar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pittige vragen en uiteraard pittige antwoorden en actie....
    Sowieso iets om over na te denken.
    Goede jaarwisseling
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie vragen om bij stil te staan, en niet alleen de eerste paar dagen in 2013 natuurlijk;) Dankjewel voor de vragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik heb die lijst vorig jaar ook voorbij zien komen. Ik denk dat je hem best mag blijven herhalen hoor :) altijd goed voor een reality check.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had zelf al een soort planning geschreven voor 2013. Dit is een mooie aanvulling erbij. Dank je, Wendy. Zegen voor 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag gister deze lijst voor het eerst. Reageer nu pas, omdat het me gewoon niet lukt om via telefoon te reageren. Maar afijn, heel pittige vragen. Zeker een reality check en eigenlijk ook wel heel waardevolle vragen. Met name het woord 'volharden'. Vaak beginnen we wel met iets, dat is het moeilijke niet, maar het volharden.....

    Be blessed, ook in 2013.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.