Ontwikkelingen in Bloggerland


Er zijn de afgelopen tijd veel ontwikkelingen in 'Bloggerland'. Zowel bij mijzelf, m.b.t. mijn eigen weblogs maar ook in het algemeen. Soms gaat het zo snel dat ik het nauwelijks bij kan houden...

Sinds 2009, nu bijna drie jaar, mag ik bloggen op dit weblog 'Christenleven'. Het is en blijft nog steeds geweldig om te doen. Wat is er in de afgelopen drie jaar veel gebeurd!
In 2011 en 2012 zijn er diverse andere weblogs bij gekomen waar ik ook regelmatig op blog. Het resultaat is wel dat ik niet meer op alle weblogs zo intensief kan bloggen als ik in het begin op 'Christenleven' deed. Ik merk dat de bezoekersaantallen hierdoor iets teruglopen maar lezers trekken is niet mijn allerbelangrijkste doel. Gelukkig blijven veel mensen lezen ook al plaats ik nu maar één of twee keer per week een bericht.
Vooral de blogs 'manager van het gezin' en 'christelijk opvoeden' zijn in korte tijd echt ontmoetingsplekken voor veel mensen geworden en bieden een stuk herkenning en bemoediging. De bijbehorende (besloten) Facebookgroepen (zie hier en hier) groeien enorm. Ik ben hier heel dankbaar voor!

Maar, niet alleen de blogberichten zelf leveren reacties op, er komt op dit moment veel meer bij kijken en er zijn veel ontwikkelingen. Zo ben ik de afgelopen maanden tientallen keren benaderd door bedrijven voor 'reclame' op mijn weblogs, maar ik wil graag deze blogs blijven verzorgen zonder dat het mij financieel iets kost en ook zonder dat het mij iets oplevert. Mijn doel is (tot nu toe) nog steeds niet om geld te verdienen met het schrijven. Of dit ooit in de toekomst verandert weet ik nog niet.
Ook ben ik al twee keer benaderd door televisie en een keer door de radio om iets te komen vertellen over mijn blogs. Ook voor schriftelijke interviews en het schrijven van artikelen word ik af en toe gevraagd.  Helaas kan ik niet altijd op de verzoeken ingaan omdat er maar 24 uur in een dag zitten maar onlangs heb ik toegezegd toch een keer mee te willen werken ook omdat er iets te zien en te horen zal zijn in een programma over mijn christelijke achtergrond. Binnenkort is hier meer over te lezen op mijn weblog 'manager van het gezin'. Ik hoop dat de christelijke boodschap ook echt wordt uitgezonden.

Ook word ik soms benaderd door schrijvers met positieve reacties, door redacteuren van websites en zelfs mensen die vragen of ik wil komen spreken in hun gemeente over een bepaald onderwerp. Het is elke keer weer een verrassing wat ik in mijn mailbox aantref. Aan de ene kant zie ik dit als een uitdaging, aan de andere kant wil ik in dit alles blijven zoeken naar wat God van mij vraagt en niet altijd de vragen van anderen of mijn eigen wil voorop stellen.
Zoals ik onlangs heb geschreven, ben ik hier in het dorp ook begonnen met het bezoeken van ouderen en hoop voor hen in het voorjaar mét en vóór hen activiteiten op te starten. Ik ervaar dit duidelijk als iets wat God op mijn weg heeft gebracht.
Ik wil bovendien graag de juiste prioriteiten blijven stellen en de aandacht voor mijn gezin op de eerste plaats houden. Af en toe moet ik helaas dus 'nee' zeggen hoe uitdagend en aantrekkelijk de vragen ook zijn. Wat ook belangrijk is om voor ogen te houden, is het feit dat het niet om mij, of om mijn weblogs gaat, maar dat ik Hem de eer voor alles blijf geven. Van Hem ontvang ik de talenten en gaven, ik doe en kan dit niet in eigen kracht. Hij werkt het allemaal uit!

Het weblog 'christelijke webloggers' heeft op dit moment erg mijn hart. Onlangs hebben we als christelijke webloggers onze eerste Bloggersday gehad en ik hoop dat er nog veel zullen volgen! We ontmoeten elkaar via de weblogs maar ook via de (besloten) Facebookgroep. Deze groep is erg bemoedigend en opbouwend.
Zijn er onder jullie als lezers christelijke webloggers die de groep nog niet kennen, dan zijn jullie van harte welkom! We kunnen veel voor elkaar betekenen en de christelijke boodschap nog sterker laten klinken in Nederland en daarbuiten.
Tot zover maar even de update van het leven in' Bloggerland'.....Het is boeiend, leerzaam,uitdagend en prikkelend maar het is enorm belangrijk om in alles wat ik doe in afhankelijkheid van Hem te leven en zoals gezegd, de juiste prioriteiten te blijven stellen:

'Want uit Hem en door Hem en tot Hem zijn alle dingen: Hem zij de heerlijkheid tot in eeuwigheid.' (Romeinen 11:36)




Reacties

  1. Je hebt er een dagtaak aan Wendy! ;)
    Tof dat je zoveel tijd steekt in beide publieke pagina's. Want dat gaat niet allemaal even op een maandagmorgen.. Zegen voor de andere activiteiten! -hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi inkijkje zo. Ik denk als je alles aannneemt je er druk mee zult zijn. Erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Poeh he, je had in 2009 vast niet gedacht waar het je toe zal brengen. Fijn dat je dit met ons wilt delen Wendy! Ik wens je veel succes hiermee. Je bent in ieder geval een waardevolle schakel voor ons, en voor iedereen die je blog leest (zowel christenen als mensen die zoekende zijn)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Tineke! En op je eerste vraag terug te komen, nee, dat had ik nooit gedacht. Maar ik ben er blij mee en dankbaar voor!

      Verwijderen
  4. Het is duidelijk dat de Heer je hiertoe geroepen heeft voor deze bediening en het moge duidelijk zijn dat hier een zegen op rust. Zonder Hem kunnen we niets doen.

    Ik wens je ook veel zegen toe Wendy dat Het Woord ingang mag vinden bij mensen en dat wij allen tot het Zoonschap mogen opgroeien, waartoe wij geroepen zijn in Christus.

    Hem te kennen en de kracht van Zijn opstanding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wendy ik ben blij dat ik je blogs gevonden heb, veel wijsheid toegewenst in het maken van keuzes.
    Fijn ook om dit stukje weer te lezen

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke bemoedigende blog zo aan het begin van mijn ochtend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn even, zo'n update Wendy. Ik kom er zeker ook niet aan toe om vaker te bloggen of om veel blogs te lezen. Ik vind 1x of 2x in de week mooi! Genoeg ook. Er zijn inderdaad nog zoveel andere dingen die op ons pad komen en aandacht vragen. Ik bid je Gods wijsheid toe om de juiste keuzes te maken, voor jezelf en je gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wendy, ik heb je blog 'christenleven' en je blog 'christelijk opvoeden' genomineerd voor de Liebster Blog Award! Hierbij horen wel 11 vragen, je moet maar eens kijken op mijn blog, hoe dat zit.
    http://nellyklop.blogspot.nl/ Gods zegen in alles!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.