Gebed voor je kind




Geef mij een zoon, Heer, die sterk genoeg is om te weten wanneer hij zwak is.
Een zoon die dapper genoeg is om eerlijk toe te geven, als hij bang is.
Geef mij een zoon die genoeg karakter bezit om niet iedere wens vervuld te zien;
een zoon die U kent en zichzelf als de basis van de ware kennis.
Leid hem, bid ik U niet op een pad van gemak en comfort maar op een weg
van druk, moeilijkheden en uitdaging.
Laat hem hier leren overeind te blijven in de storm,
laat hem hier leren de bewogenheid voor diegene die falen.
Geef mij een zoon, wiens hart rein is, en wiens doel hoog is;
een zoon met zelfcontrole; een die altijd serieus is, en toch zichzelf
niet al te serieus neemt.
Leer hem nederig te zijn, zodat hij altijd de eenvoud van grootheid nastreeft,
het verlangen naar ware wijsheid en kracht in nederigheid.
Een zoon wiens enige verlangen en passie is om God te kennen en Hem
met heel zijn hart te dienen al de dagen van zijn leven.
Dan zal ik als zijn vader fluisteren: Ik heb niet tevergeefs geleefd.

Gebed van D.Mac Arthur voor zijn zoon.



Reacties

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.