He's Everything To Me




Een 'gouwe ouwe': "Zie ik sterren aan de hemel staan", maar dan het Engelse origineel, zoals deze werd gemaakt voor de Billy Graham film "The Restless Ones".

In the stars His handiwork I see, 
On the wind He speaks with majesty,
Tho He ruleth over land and sea,
What is that to me?

I will celebrate Nativity,
for it has a place in history
Sure, He came to set His people free
What is that to me?

Till by faith I met Him face to face
and I felt the wonder of his grace
Then I knew that He was more
than just a God who didn't care
That lived a way out there

And now He walks beside
me day by day,
Ever watching over me lest I stray,
Helping me to find that narrow way
He's Everything To Me.  

En dan de versie zoals wij hem leerden:

Zie ik sterren aan de hemel staan,
aan de donkerblauwe lucht de maan
is het of de nacht mij noemt de Naam
van een machtig God.

Zie ik 's morgens weer de zon opgaan,
op het veld de bloemen opengaan
is het of de dag mij noemt de Naam
van een machtig God

Deze God die aard en hemel schiep
is Dezelfde God die mij eens riep
Uit het duister tot Zijn heerlijk licht,
zodat ik elke dag Hem Vader noemen mag.

Die Zijn liefde aan mij openbaart,
mij rechtvaardig in Zijn Zoon verklaart
dag en nacht mij in Zijn Hand bewaart,
hoe groot is God voor mij!


Oorsp. titel: He's everything to me
Tekst & muziek: R. Carmichael
Vertaling: J. Visser
© Bud John Songs / Universal Songs.

Reacties

  1. Geweldig toch?! Ik hou wel van die 'oude' tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een geweldig prachtig lied! Deze staat ook in onze zangbundel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Doet mij terugdenken aan de koffiebartijd. daar zongen we dit lied heeel vaak, maar wel in het nederlands.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.