4 augustus 2012

Een plaats van genezing (3)


“Ik neem me ook vandaag weer voor om het volledig van Hem te verwachten. Dat is de reden waarom ik mijn dag naar alle oprechtheid met deze woorden kan beginnen: ‘Heerlijk – weer een dag om Jezus te dienen!’
Wist je dat het hebben van deze houding een opdracht is? In Psalm 100 staat: ‘Dien de Heer met vreugde.’ Met andere woorden: dat is niet slechts een optie. God met vreugde dienen is niet een goedbedoeld advies, alsof God zegt: ‘O ja, voor Ik het vergeet, zou je vandaag misschien af en toe even willen glimlachen terwijl je Mij dient? Dat zou Ik heel fijn vinden. Het zou geweldig zijn als je je houding een beetje kon aanpassen.’
Nee, dat wij de Heer met vreugde dienen is niet iets wat Hij prettig zou vinden (als we er toevallig aan denken of in een vrolijke bui zijn); het is een gebod.
Wie je ook bent en wat je omstandigheden op dit moment ook zijn, God geeft je de opdracht om Hem op een vreugdevolle manier te dienen. En die opdracht geldt voor iedereen, of je nu vanaf je nek verlamd bent en in een rolstoel zit, of dat je een ouder bent die zijn kinderen naar school brengt. Of je nu student bent, op weg naar college, of in een verpleegtehuis woont, of je voorbereidt op het leiden van een Bijbelstudie. Deze opdracht geldt voor mensen die voltijds voor een christelijke organisatie werken, voor huisvrouwen, voor mensen met een baantje als afwasser of parkeerwacht. Als zoon of dochter van God maakt het niet uit welke taak Hij je gegeven heeft – je dient Hem ermee. En Hij zegt dat je alles wat je doet van harte moet doen ( een mooie omschrijving, vind ik, want dat betekent dat je het met vreugde doet), als voor Hem. Dien de Heer met vreugde, met blijdschap. Dat is geen optie.”
Joni Eareckson Tada

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi stukje weer.
    We kunnen dus kiezen voor vreugde en vrolijkheid.

    Laatst in de kerk hadden we het hier ook over. Het is geen keus maar een opdracht!Tot die conclusie kwamen wij toen ook.
    Op de een of andere manier maakt mij zo'n gedachte alléén al blij.

    Als het onmogelijk zou zijn om die opdracht uit te voeren zou God 'm vast en zeker niet gegeven hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb eerlijk gezegd wel eens dagen dat ik denk: wéér een dag, ik zie er zo tegenop en wil dan het liefst mijn bed induiken, om niks meer te hoeven...en alleen maar slapen, slapen en er even niet meer zijn en heb echt niet elke dag een halleluja dag hoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij heeft niemand dit hoor Marion. Toch worden we er door deze Psalm weer even bij stilgezet en kunnen we er weer bewuster mee omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Annemieke met het delen van dit stukje. Heel mooi. Ik trek het me aan ... ( op een positieve manier).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toevallig net ook het weblog van Annemieke gelezen Jedidja? ;)

      Verwijderen
  5. Bedankt voor je reageren Wendy, dan ben ik niet de enige die het moeilijk vindt het Leven te Leven en er iets van te maken. Van huis uit heb ik geen goede voorbeelden gehad en niets meegekregen helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel waar stukje! En ook ik sta echt niet zomaar 'juichend' op uit mijn bed. Het is niet een blij 'gevoel', maar de levensinstelling, waar het om draait. Wat dénk ik, waar vul ik me mee, hoe ga ik de dag in? Dat heeft invloed op mijn humeur en emotie! Ik wil me erin beoefenen om de dingen bewust en van harte (en dus met vreugde) te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi stukje, net als de tekst: dit is de dag die de Here gemaakt heeft, laten wij juichen.....
    Ik merk ook dat dat niet elke morgen zo vanzelf sprekend is, maar net als hierboven al gereageerd werd, als het niet mogelijk was, zou God die opdracht ook niet gegeven hebben. Ik mag elke dag geloof grijpen en om kracht vragen, dat ik met vreugde de dag door zal gaan, in die zin, dat ik alles doe van harte als voor Hem. Dwars soms tegen mijn gevoelens in. Dat is een bewust leven leven.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi stukje! Daar heb ik echt wat aan! Godblessyou!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis