Een plaats van genezing (2)



"Misschien ben jij, net als ik, er weleens bang voor geweest dat de zorgen, de problemen en de beproevingen van het leven jou op een gegeven moment zouden uitputten, dat je vreugde zou verdwijnen en je hoop op zou drogen; dat je niet langer in staat zou zijn om het licht van Jezus te verspreiden. In werkelijkheid gebeurt vaak juist het tegenovergestelde.
Het zijn niet de pijn, het verdriet of de (geestelijke) blauwe plekken die ons beroven van de schoonheid van Christus in ons leven. Het zijn juist dingen als onverschilligheid, ongepaste trots, aardse beslommeringen of te veel voorspoed die een smerige laag over onze ziel vormen."
Joni Eareckson Tada

Reacties

  1. Alhoewel ik niet (terug)verlang naar pijn, verdriet, moeite, ziekte enz.,waren dat wel altijd de perioden in mijn leven die mij dichter bij God brachten.
    Je zet me aan het denken Wendy en daar hou ik van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is mooi om te lezen Dieneke. Joni schrijft zoveel mooie en waardevolle dingen in haar boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zeg enkel Amen op de woorden en het Getuigenis van Joni. Ze bemoedigen mij oneindig veel meer dan welk genezingsevangelie ook..
    (fijne vakantietijd toegewenst Wendy, met veel leesuren ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor dit diepzinnige blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blijft een bijzondere vrouw die al veel mooie en wijze woorden heeft mogen doorgeven en mensen gewezen op Hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooie en waardevolle woorden weer van Joni! Ook ik ervaar het zo; dat ik door geestelijke pijn dichter naar God toe groei. In het boekje van Jerry Sittser wordt dat ook erg mooi omschreven. Ik heb het net uitgelezen en zou het boekje zo weer willen pakken omdat er zoveel bemoediging en inspiratie in staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zo'n klein fragment uit een boek zo raak kan zijn! Juist als je een diepe weg moet gaan in het leven ervaar je dat de Heere de diepste weg gegaan is. Dat Zijn eeuwige armen daarom altijd dieper reiken. 'k Zal toch maar dat boek van Joni aanschaffen. Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.