Zó zullen wij altijd met de Here wezen



Soms is het gewoon het beste om de Bijbel zelf te laten spreken. Vanmorgen las ik bemoedigende verzen uit 1 Tessalonicenzen 4: 13-18. In vers 18 staat dat we elkaar met deze woorden mogen troosten en geruststellen met deze geweldige verwachting:

Doch wij willen u niet onkundig laten, broeders, wat betreft hen, die ontslapen, opdat gij niet bedroefd zijt, zoals de andere (mensen), die geen hoop hebben. Want indien wij geloven, dat Jezus gestorven en opgestaan is, zal God ook zó hen, die ontslapen zijn, door Jezus wederbrengen met Hem.
Want dit zeggen wij u met een woord des Heren: wij, levenden, die achterblijven tot de komst des Heren, zullen in geen geval de ontslapenen voorgaan, want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan;  daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen.
Vermaant elkander dus met deze woorden.

Wat vinden jullie van dit Bijbelgedeelte, zien jullie er ook naar uit of hopen jullie dat het nog even duurt?


Reacties

  1. Ooh ik kan niet wachten!! Wat moet dat een geweldig, onbeschrijfelijk moment zijn als we Hem tegemoet gaan!! Hoe meer ik mag leren van Hem en ga zien hoe meer ik ernaar verlang. Alles hier op aarde is zo tijdelijk, kan me er dan ook steeds minder druk om maken, gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan ook niet wachten! Ik verlang ernaar om mijn Heer te mogen ontmoeten. Het leven op aarde is fijn (alhoewel het vaak ook niet fijn is en de tijden steeds moeilijker/ crimineler worden), maar ik besef me: ik ben op deze wereld, maar niet van deze wereld. Dus ik geniet wel, maar kijk wel uit naar de dag des Heeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een tekst die hóóp geeft. En ik kan soms niet wachten! En dat woordje soms laat ik ook soms weg...
    Wie heb ik (nevens U) in de hemel?!
    Het gaat erom dicht bij Jezus te zijn. Dan voor Àltijd. Wat een Toekomst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verlang ook naar de opname van de Gemeente en het kan denk ik niet lang meer duren,maar tot die tijd probeer ik ook van de dingen hier beneden te genieten. De Heer is nog lankmoedig, niet willende dat enige verloren gaan en zo hoop en bid ik, dat mijn man,kinderen en kleinkinderen nog tot Geloof zullen komen, zodat zij niet door de grote verdrukking heen hoeven. Maar helaas willen zij niet en dat doet zo'n pijn.

    Voor ons als Gelovigen wacht ons heerlijkheid en zullen Hem gelijk wezen. Wat een dag zal dát zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar denk ik ook vaak over na Marion over de mensen die niet geloven (willen) en heb daar ook regelmatig verdriet van. We leven nu nog steeds in de genadetijd, het kan nog steeds...

      Verwijderen
  5. Wat mooi om bij jullie ook dat verlangen te zien! Wat een geweldige toekomst moet dat zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Wendy, ik heb er ook zo'n verdriet van. We hebben zo'n heerlijke toekomst en te weten dat we straks bij alles betrokken zullen zijn, maar eerst zullen de 2 Getuigen ná de Opname van de Gemeente prediken beginnende in Jeruzalem.

    Straks zal de Heer met de Gemeente Zijn voeten zetten op de olijfberg waar een vluchtroute wordt bereid, doordat de Olijfberg in tweeën scheurt en zij kunnen dan vluchten naar Petra de rose rotsstad in Jordanië.Ik ben daar geweest Wendy met de groepsreis en Bijbel leraar....dat is zo emotioneel, omdat je wéét uit de Schrift wat er zoal gaat gebeuren waarin wij door Genade deel aan mogen hebben. Wat een geweldig vooruit zicht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je aanvullingen en je reacties Marion. Leuk dat je zo trouw meeleest!.

      Verwijderen
  7. Eerlijk gezegd denk ik altijd... wacht nog maar even, want mijn familie is nog niet gered en met hen nog zoveel anderen... er is nog zoveel werk te doen voor Hij terugkomt. Maar natuurliijk is het een prachtig vooruitzicht. In het engels staat er trouwens niet vermaant, maar bemoedigt elkaar hiermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'Bemoedigt' klinkt net wat vriendelijker!
    Ik snap wel wat je bedoelt hoor, zeker als je vrienden of familie hebt die (nog) niet geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het ook fijn Wendy. Ik las bij je rubriek boeken, dat ik ook de meeste ervan gelezen heb.Leuk om te lezen, dat onze interesse op hetzelfde vlak liggen.

    Marja: dat kan ik mij heel goed voorstellen...ook mijn familie is niet gered.Ik moet er niet aan denken, wat de wereld nog te wachten staat....maar er staat geschreven dat er nog een schare komt die niemand tellen kan en hopelijk zitten zij erbij.

    Weet je hoe ik het mij voorstel, als ik zo vrij mag zijn? wij zullen straks net als de Here Jezus zijn, die toen Hij op aarde rond wandelde, bij sommige gelegenheden verscheen en verdween, dat wij dat straks ook kunnen, omdat ook wij een verheerlijkt lichaam hebben en onze familieleden(en anderen.)...in deze zware moeilijke tijden, die dan zullen komen....kunnen helpen. Wij zijn dan namelijk die vele tienduizenden Engelen....en dat vertroost mij enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik denk dat we vol verwachting uit mogen zien naar de dag dat Hij komen zal zonder ons zorgen te maken over die en gene die nog niet gered zijn. Hij weet precies wanneer de laatste schapen de schaapskooi zijn binnengegaan en dus is het een kwestie van vertrouwen in Zijn persoon. Ik besef dat dit aanmatigend klinkt want de gedachte over lieve vrienden of familie die nog niet gered zijn,is een tamelijk veel gehoorde, maar komt er eigenlijk op neer dat we menen dat als Hij langer wegblijft er meer gered zullen worden. Ik meen dat zulks niet is. Hij zocht het weggedwaalde schaap en zal pas komen als de Heilige Geest al de schapen binnen heeft gebracht die passen binnen de tijd die Hij daarvoor stelde. Wat er daarna gebeuren zal is ook volkomen in Zijn hand. Wees gerust, God vergeet er niet één...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wilde toch even reageren op Clint. Ik ben het helemaal met je eens, dat de Heer Zijn Parousia ( verschijning) mogelijk zou vertragen, opdat er nog velen gered zouden worden, deze gedachte onderbouw ik ook niet, want in 2 Petrus 3 staat dat de Heer Zijn Belofte niet vertraagt, maar is al 2000 jaar lankmoedig, maar op een gegeven moment houdt dit natuurlijk op.

      Helaas zullen er ook mensen zijn in de verdrukking die de Heer blijven verwerpen.....en hopelijk zitten onze familieleden niet daarbij, maar zij zullen zelf een persoonlijke keuze moeten maken.

      En natuurlijk weet de Heer wie Hem zullen aannemen en wie niet) zoals bij Judas....want de Heer komt niet aan de wil van de mens...het is op vrijwillige basis en keuze om Hem te dienen.

      Verwijderen
  11. Ik zie uit naar Zijn komst, dat zeker. Het enige waar ik dan wel aan moet denken, dat er nog zoveel zijn die er niet bij zullen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.