25 juni 2012

Wat zaai jij?


Galaten 6:7 ".... Want wat een mens zaait, zal hij ook oogsten."

"Het zou zeker een verrassing zijn als je tarwe zaaide en er kwam boerenkool op. Maar het zou waarschijnlijk geen verrassing zijn als je over je vrienden roddelde en kort daarna ontdekt dat je geen vrienden meer hebt. Het is een 'levenswet' dat iemand oogst wat hij zaait. Dat geldt voor het natuurlijke en voor het geestelijke. Elke daad heeft gevolgen. Als je zaait terwille van je eigen verlangens, zul je een oogst binnenhalen van kwaad en droefenis. Als je zaait terwille van God, zul je blijdschap en eeuwig leven oogsten. Welk soort zaad strooi jij in de aarde van je Leven?"

Een vraag om eens over na te denken...


4 opmerkingen:

  1. Een goeie vraag, Wendy. Beter gezegd, een Essentiële vraag.
    Nu houd ik erg veel van boerenkool.., maar ja, zonder tarwe, geen Brood...
    Ik hoop dat ik meer goed dan slecht zaad zal strooien. Dat hetgeen wat echt opkomt, uit God is. En God toebehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede vraag, goed om over na te denken bij alles wat je doet.
    Dank je voor het delen.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker iets om goed over na te denken. Ik lees een boek van Joyce Meyer: De strijdt om je denken.Zoals hij in zijn hart denkt, zo is hij,zie in spreuken. Ons handelen komt voort vanuit ons denken en de Heer wil dat veranderen m.a.w een metamorfose laten ondergaan.

    Ik dacht vandaag bewapend te zijn en zonder dat ik er erg in had had ik mee geroddeld, ik baalde daar zo erg van en kreeg een afkeer van mijzelf. Wie herkent dit dat je roept ik ellendig mens!

    Ik was zo bedroefd en zag vanmiddag op televisie een zee en dacht als wij onze zonden belijden, Hij is getrouw ons te reinigen van ALLE ongerechtigheid, en spoelt ze weg, net als de voetstappen op het zand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie en pakkende blog.

    We zouden stil moeten staan bij levenswetten zoals deze.

    Gr. Naomi

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis