Groot verschil...

Mannen hebben tot 16 procent meer hersenen dan vrouwen, maar vrouwen gebruiken hun hersenen efficiƫnter. Door de betere samenwerking tussen het linker- en rechterdeel van de hersenen beleven vrouwen hun emoties veel intenser dan mannen. Om die emoties te uiten, gebruiken vrouwen gemiddeld 6000 woorden per dag, terwijl mannen dat maar met 600 woorden doen.

Dat mannenhersenen anders functioneren dan vrouwenhersenen blijkt ook wel uit dit filmpje. Hij blijft leuk...



 p.s. de reactie van Clint ( Peter) hieronder moeten jullie ook zeer zeker even lezen :)


Reacties

  1. Dan ben ik waarschijnlijk een man met hersenen van de gemiddelde vrouw... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och Hans, je bent niet de enige. Mijn man is net zo. Prachtige mannen, die mee kunnen voelen. In kunnen voelen enzo.

    Wendy, wat een leuk filmpje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb zo het idee dat die 600 woorden van de man zoveel meer kunnen zeggen dan die 6000000 die mijn vrouw dagelijks meent te moeten uiten. Hahaha. Begrijp mij goed, ik houd van haar gebabbel. Ze is tenslotte mijn eigen rib en wie daar niet van houden kan, vecht tegen zijn eigen vlees...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, geweldig je reactie. Lijst ik in!

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.