Bidden is een weg - Toerusting voor gebed


Onlangs kwam ik een mooie website tegen over gebed. Je vindt er een schat aan informatie over gebed, praktische toerusting, gedachten, gebeden, ontwikkelingen en data voor retraites en conferenties.
Wie meer wil lezen kan HIER klikken voor de website 'Bidden is een weg'.
Op de site stonden enkele rake uitspraken over gebed. Lees maar mee:

“De belangrijkste mensen in de wereld van vandaag zijn de mensen die bidden. Ik bedoel niet degenen die praten over gebed; ook niet degenen die een mooie uiteenzetting over het gebed kunnen geven. Maar ik bedoel die mensen die de tijd nemen om te bidden. Ze hebben eigenlijk geen tijd. Die tijd moet van iets anders worden afgenomen. Dat andere is belangrijk, heel belangrijk en dringend, maar toch altijd nog minder belangrijk en minder dringend dan gebed.”  (S.D. Gordon)

“Een gebedsgroep is als het ware de binnenkamer van de gemeente.
 Gebed is de kurk waar de gemeente op drijft.”

“Het gebed is de schakel die ons verbindt met God. Het is de brug die iedere kloof overspant en die ons draagt over iedere afgrond van gevaar of nood." (A.B. Simpson)

"Als je knieën beginnen te knikken, kniel er dan op neer!"

"Wie geen tijd heeft om te bidden, werkt harder dan God van hem vraagt....."

"Hoe drukker ik het heb, hoe meer ik bid." (Luther)

"Het is niet zo dat drukte tot gebedsloosheid leidt, maar het is omgekeerd: gebedsloosheid leidt tot drukte."

"Onze gebeden en Gods genade zijn als twee emmers in een put; als de ene naar boven komt, daalt de andere."

"Wij bidden vaak om zilver, maar de Here schenkt ons goud.
 Het goud dat ons uit genade geschonken wordt is de Heilige Geest." (Maarten Luther)

“De wereld wordt niet alleen beïnvloed door de grote gebaren van helden, maar ook door de optelsom van de kleine duwtjes van een leger van eerlijke, onbekende mensen.” (Helen Keller)

"Het belangrijkste dat iemand voor een ander kan doen, is voor hem bidden. Gebed behaalt de overwinning.
Iedere andere dienst die wij doen, bestaat eenvoudig uit het oogsten van de resultaten van gebed."
(Corrie ten Boom)

“Bidden: je kijkt het verst, met je ogen dicht.”

"Bidden betekent de hemel boven de mensen openen, zodat zij hun verbondenheid met God mogen ervaren als hun eigenlijke heil." (Anselm Grün, Wonen in het huis van de liefde, pag. 42)

"Jezus bad alsof het iets uitmaakte, alsof de tijd die Hij aan bidden besteedde ten minste zo veel betekende als de tijd die Hij aan mensen besteedde.” (Philip Yancey, Bidden, pag. 88)'





Reacties

  1. Geweldige uitspraken zijn dit, maar zo waar!
    Bedankt voor de link naar de website, erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er staat heel veel op, ook weer links naar andere websites over gebed. Hier zijn we wel even zoet mee :)

      Verwijderen
    2. Wilde nog toevoegen dat niet het lezen OVER gebed belangrijk is maar het bidden zelf. Handreikingen vind ik zelf altijd wel praktisch dus tips kunnen je wel helpen bij het bidden.

      Verwijderen
  2. Een prachtige lijst met uitspraken die volkomen waar zijn. Waar wordt er nog gebeden? Bedoel niet dat schietgebedje maar een echt tasten naar God door Zijn Zoon? Ik ben er 20 jaar geleden mee begonnen om er echt tijd voor te maken en ik moet zeggen dat het mij altijd helpt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is mooi om te lezen Peter. Het helpt mij ook, toch hoor ik om mij heen veel mensen zeggen dat ze zich afvragen of het wel zin heeft om te bidden. Deze teksten hierboven bemoedigen weer.

      Verwijderen
  3. Mooie uitspraken! Vind de eerste uitspraak nog het mooist, misschien ligt die het dichtst bij de Bijbel.
    Bidden is de motor van je leven. Bidden gaat niet altijd vanzelf.. Er zijn tijden dat ik moeite heb met bidden. Op die dagen denk ik altijd aan de bijbeltekst die zegt dat Jezus voor ons bid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn inderdaad allemaal mooi. Ik vind die van Luther ook mooi. Hoe drukker hij is, hoe meer hij bidt. Bij mij is dat vaak omgekeerd!

      Verwijderen
    2. Ja hè, bij de meeste mensen zal dit zo zijn. Luther begreep dat al!
      "Van bidden wordt je altijd beter." Niet lichamelijk, maar wèl Geestelijk! God is gelukkig geen sinterklaas, die bijna alles geeft waar wij om vragen.. Waarschijnlijk omdat wij soms niet eens weten wàt we vragen.. Maar Hij weet het wel, in al Zijn Genade en Liefde!

      Verwijderen
  4. Mooie uitspraken zeg, fijn dat je zo'n site weer voor ons hebt opgeduikeld :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, omdat ik de 'schrijver' ken, kwam ik hem op het spoor. Hij is echt mooi die site.

      Verwijderen
  5. Echt gaaf om al deze uitspraken te lezen. Sommige heb ik eerder gehoord.Het is vaak dat we vooruit lopen en dan gaan bidden. daarom vind ik deze uitspraken wel passend.
    "Wie geen tijd heeft om te bidden, werkt harder dan God van hem vraagt.....""Het is niet zo dat drukte tot gebedsloosheid leidt, maar het is omgekeerd: gebedsloosheid leidt tot drukte."

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.