God als een lichtknop gebruiken?

Sinds een paar dagen lees ik uit het Bijbelboek Micha. Het is een boek dat ik niet heel vaak lees maar er staan geweldige en bemoedigende dingen in.
Vanmorgen las ik Micha 3. De verzen 2-4 vielen me op.

"De leiders van Israƫl waren niet begaan met de mensen die zij moesten dienen en hadden geen respect voor hen. Ze behandelden het volk op een vreselijke manier om hun eigen verlangens te bevredigen en vervolgens hadden ze het 'lef' God om hulp te vragen wanneer ze in moeilijkheden kwamen.
Evenmin als de leiders zouden ook wij God niet moeten behandelen als een lichtknop die alleen bediend wordt wanneer dat nodig is. We zouden altijd op Hem moeten vertrouwen."

Ik moet zeggen dat het bij mij regelmatig anders gaat en die 'lichtknop' regelmatig gebruikt wordt. En hoe zit dat bij jou?

Reacties

  1. Wat ik wel merk bij mezelf is dat ik in verhouding te veel vragend ben en te weinig dankend. Daar wil ik mij meer in oefenen, dat ik meer een dankbaar hart heb en veel meer mijn dank uit tegenover God uit. Dat je niet alles maar zo snel vanzelfsprekend vindt.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.