'Christelijk Opvoeden' nu op Facebook



Voor wie het leuk vindt: er is sinds vandaag ook een Facebookgroep voor 'Christelijk Opvoeden'. Het is een besloten groep wat wil zeggen dat je je er eerst moet aanmelden om lid te worden. Je krijgt dan toegang tot de groep en vervolgens kun je als je wilt, meepraten over diverse onderwerpen die  gepubliceerd zijn maar ook nog zullen worden. Mensen die geen lid zijn van deze groep kunnen de berichten niet lezen.
Mijn hoop en verlangen is dat we door middel van het uitwisselen van ervaringen, adviezen, tips enz. enz. elkaar als christenouders mogen bemoedigen en elkaar tot steun mogen zijn. 
We kunnen op deze manier van elkaar leren omdat iedereen die lid is van de groep de mogelijkheid heeft op de berichten te reageren. 
Ook lijkt me het mooi als mensen er bv. activiteiten, conferenties of andere activiteiten die te maken hebben met opvoeden (of kinderwerk) aankondigen. Ook kunnen we opbouwende, waardevolle boeken of websites over opvoeden uitwisselen of promoten. Iedereen is vrij hierin en kan elkaar aanvullen.

Ook leuk om te vermelden is het feit dat Bert Reinds: bekend orthopedagoog en auteur van o.a. het boek  'We hebben allemaal wat' ook bereid is gevonden om zijn medewerking te verlenen aan deze nieuwe groep.

Misschien is dit iets voor jou? Meld je dan HIER aan op Facebook

Misschien voel je enige aarzeling maar toch wil ik je aanmoedigen het gewoon eens te proberen. Ook jouw verhalen, ideeën en tips zijn van harte welkom. We hebben elkaar als christenouders en 'collega' opvoeders zo hard nodig in deze tijd waarin we leven. Ik denk dat we ontzettend veel van elkaar kunnen leren.

Ik hoop en bid dat velen de stap zullen zetten zodat we elkaar kunnen blijven bemoedigen en opbouwen in ons geloof en de opvoeding van onze kinderen.

(Sinds december 2016 heb ik het beheer van deze groep overgedragen aan nieuwe beheerders)

Reacties