De jongen die in de hemel was - Todd Burpo



Gisteren heb ik in een keer een heel bijzonder boek uitgelezen. Het was aangrijpend, ontroerend en ook bemoedigend.

'De jongen die in de hemel was' is het bijzondere verhaal van de vierjarige Colton, die op stel en sprong moest worden geopereerd aan een acute blindedarmontsteking. De artsen onderkenden te laat dat de situatie levensbedreigend was, en tijdens de operatie krijgt Colton een hartstilstand. Wonder boven wonder herstelt Colton en niet lang daarna begint hij te vertellen over de operatie: dat hij de artsen met hem bezig zag en dat hij zijn vader in een aparte kamer op zijn knieƫn zag bidden. De familie weet niet zo goed wat ze ermee aan moet, maar al snel hopen de bewijzen zich op. Colton vertelt dat hij zijn zusje, wier leven na drie maanden eindigde in een miskraam en over wie nooit werd gesproken, zijn overgrootvader en zelfs Jezus heeft gezien. Over al deze mensen weet hij details die hij nooit had kunnen weten en de familie realiseert zich gaandeweg dat ze Colton wel moeten geloven De jongen die in de hemel was is hun ongelooflijke verhaal, verteld door Coltons vader, maar in Coltons eigen woorden.'



Reacties

  1. Ik heb veel over dit boek gehoord in de USA, waar het een bestseller is. Ik zet 'm op m'n lijstje 'nog te lezen'.... Dank je wel Wendy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt mij een heel bijzonder verhaal. Mooi dat je dat deelt.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is echt een heel bijzonder verhaal. Ik ken het boek niet, maar ga het zeker een keer lezen, als ik het te pakken kan krijgen. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me zeker een bijzonder boek! Maakt me nog nieuwsgieriger naar de hemel :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.