De Brug

Een tijd geleden heb ik dit filmpje ook al eens gedeeld op dit weblog maar hij blijft aangrijpend.

"De Brug is een indringende moderne gelijkenis over een liefhebbende vader, zijn jonge zoon en de noodlottige dag waarop ze  proberen een rampzalig treinongeluk te voorkomen. De honderden treinreizigers zijn zich volstrekt niet bewust van het feit dat ze afsnellen op een openstaande brug. Een wanhopige jonge vrouw is getuige van een genadedaad van ongekend niveau, die haar leven en dat van de andere reizigers voor altijd verandert. Zowel aangrijpend als glorieus, brengt De Brug op levendige wijze het grootste offer van liefde, opoffering, hoop en vergeving in beeld."

De oorspronkelijke titel van de film is MOST. De film werd genomineerd voor een Oscar.



              


Reacties

  1. Ik had de trailer als eens gezien ja, dank voor de herinnering, ik ga hem bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. door deze film word ik geconfronteerd met het gemis van mijn zoon die ik na de scheiding steeds elke dag, elke minuut mis op het moment dat hij er niet is...in tegenstelling tot andere gescheiden vaders zie ik hem nog 12 tot 14 dagen per maand (co-ouderschap) maar na 7 jaar ben ik er nog steeds niet aan gewend hem te moeten missen, het doet me zo'n verschrikkelijke pijn....iedere keer weer....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit filmpje en de langere versie zijn inderdaad heel confronterend. Dat lijkt me heel moeilijk voor je Ronald. Veel zegen toegebeden!

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.