10 januari 2012

Nieuw weblog: 'Manager van het gezin'

Al enige tijd had ik het verlangen een weblog op te zetten over het beroep 'Manager van het gezin'. Gisteren verwees ik er al even naar in mijn vorige bericht maar vandaag wil ik hem dan 'officieel' publiceren.
Er staan nog niet heel veel berichten en stukjes op maar mijn hoop en mijn verlangen is dat dit in de toekomst anders wordt en dit weblog een ontmoetingsplek zal worden voor vrouwen die er, al dan niet bewust, voor gekozen hebben hun taak als manager van het gezin een belangrijke plaats te geven in hun leven.
Het stukje van Els ter Welle dat ik vorig jaar heb gepubliceerd is één van de aanleidingen geweest om te starten met dit weblog. Ook het boek van christelijke schrijver Ben Tiggelaar Dromen, durven, doen dat ik afgelopen weken heb gelezen, heeft me op ideeën gebracht en gestimuleerd in mijn 'droom' dit weblog te starten.

Graag wil ik ook andere vrouwen uitnodigen 'mee te bouwen' aan dit nieuwe weblog. Ervaringen, tips, bemoedigingen enz. zijn van harte welkom.





4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig initiatief! Ik lees veel engelstalige blogs over dit onderwerp. Nu eentje in m'n moerstaal?

    Ik ben heel benieuwd naar het uitbouwen van je droom. Wat wil je allemaal met die blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Jedidja voor je reactie.
    Eigenlijk heb ik er allerlei gedachten over: Artikelen plaatsen die ik erover lees en vind maar ook de geloofsopvoeding zou hierin een plek mogen krijgen. Verder zou er dan aandacht kunnen worden besteed aan alle aspecten van het moeder/huisvrouw zijn. Er komt zoveel kijken hierbij, volgens mij zijn de onderwerpen eindeloos. Ook anderen mogen bijdragen leveren.
    Mijn uiteindelijke doel is dat God ermee wordt geëerd maar ook dat we als moeders onderling elkaar kunnen bemoedigen en er meer erkenning komt voor dit belangrijke beroep.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Wendy,ik ga je zeker volgen. Heb onlangs het boek gekocht van Elisabeth George "een vrouw naar Gods hart", ik denk dit het thema is wat jij bedoelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Augusta, het boek van Elizabeth George is voor mij inderdaad een inspiratiebron. Ik heb het boek al verschillende keren gelezen en elke keer leer ik er weer nieuwe dingen uit. Ik ben benieuwd wat je van het boek vindt. De titel die ik het blog (het beroep) heb gegeven is 'manager van het gezin'. Dit klinkt beter (en houdt volgens mij meer in) dan alleen 'huisvrouw' of 'thuisblijfmoeder'.

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis