God heeft nooit beloofd ons altijd te zullen beschermen

Toen Cecil Murphey zijn huis zag vergaan in de brand, wist hij dat zijn schoonzoon niet aan het vuur zou ontsnappen. "Op dat moment gaf God mij een vredig gevoel," vertelt de spreker. "Mijn vrouw Shirley was vijftig meter verderop onze dochter aan het troosten. Op de achtergrond brandde ons huis volledig af. En toch hadden we het gevoel dat God met ons was." Later bleek de overleden schoonzoon te zijn gestorven aan een hartaanval toen hij probeerde aan het vuur te ontsnappen.

Later kwam een timmerman naar Murphey toe. Hij zei: "Ik zou graag uw huis weer opbouwen voor u. Ik zal de woning bouwen die u wilt en het kost u niets, behalve datgene wat de verzekering betaalt." Het nieuwe huis bleek twee keer zo groot te zijn dan hun vorige woning. Mensen, die hoorden over de brand, stuurden geld en geschenken naar de familie Murphey. Veel giften waren afkomstig van vreemden. Er was een vrouw die een gift van 5 dollar gaf en zei: 'Ik zou u veel meer willen geven, maar dit is alles wat ik heb'.

"Sommige van mijn buren met wie ik nooit eerder over Jezus Christus had gesproken, kwamen naar mij toe en één van hen zei: 'Ik ben lang niet in de kerk geweest, maar de manier waarop God in jullie leven werkt, heeft mij duidelijk gemaakt dat ik weer terug moet keren naar de kerk'." Na bijna een jaar konden de Murphey's gebruik maken van hun nieuwe woning.

Op de vraagt wat voor Murphey de grootste les is geweest, antwoordt hij: "Ik dien een God die aanwezig is en niet een God die beschermt. Wat ik heb geleerd is dat God ons nooit heeft beloofd dat Hij ons altijd zal beschermen. Hij heeft wel beloofd altijd bij ons te zijn, ook als we ons bevinden op moeilijke plaatsen. Ik heb geleerd dat het niet uitmaakt wat er gebeurt, want God is altijd bij ons." De schrijver citeert Psalm 23:4, 'Al ging ik ook door een dal vol schaduw van de dood, ik zou geen kwaad vrezen, want U bent met mij'.

Murphey heeft meer dan 120 boeken geschreven, waaronder de bestseller 90 Minutes in Heaven (samen met John Piper). Dit artikel is een vertaling van een Engelstalig interview. 


Bron: www.cip.nl (nu Cvandaag)

Reacties