Afvalscheiden - daad van aanbidding

Al langere tijd ben ik geïnteresseerd in dit onderwerp en het artikel sprak me erg aan.

"Biologische bloemkool, zuinige diesels en eerlijke koffie. 'Stap nú over,' hoor je overal. Maar waarom zou je eigenlijk? EO-journalist Embert Messelink, tevens directeur van natuurorganisatie A Rocha, vindt dat christenen moeten opletten hoe ze met de natuur om gaan. Hij citeert graag zijn inspiratiebron, de auteur Dave Bookless. De Brit schreef het boek Het groene hart van het geloof, wat gratis bij de dvd-box van Life zit. "Bookless zei eens: 'Als ik mijn afval scheid en het met zorg inzamel, is dat een daad van aanbidding. Ik doe dat voor God.' Dit probeer ik ook steeds meer te doen en dat is een verrijking van mijn geloof. Op die manier heeft God dus niet alleen invloed op mijn leven als ik mijn handen vouw of naar een preek luister, al is dat misschien wel de kern. Maar mijn geloof krijgt net zo goed gestalte als ik mijn achtertuin groen maak, mijn energieverbruik probeer te beperken of een keer de auto laat staan."





Reacties