Bereken de kosten van onreinheid

"Enige tijd geleden heb ik samen met mijn vriend een lijst met specifieke gevolgen van onreinheid opgesteld. Deze lijst was verbijsterend en heeft een grotere uitwerking op ons gehad dan enige preek of artikel.
We lezen deze lijst van tijd tot tijd, vooral als we op reis zijn, als we verzocht worden of zwak voelen. Voor ons is het een persoonlijk en tastbare manier om scherp te blijven en Gods wil hierover helder te krijgen. De mist van de verleiding klaart vaak snel weer op, waardoor we weer nuchter kunnen nadenken wat de vreselijke gevolgen zouden zijn. We hebben ook ontdekt dat deze lijst ons hart vult met een gezonde vrees voor God. Door deze lijst serieus te nemen, worden we elke keer weer aangemoedigd om op de Heere te focussen en om stappen van wijsheid en reinheid te nemen.

Het toegeven aan deze verleiding of verzoeking zal:

 Gods reputatie door de modder slepen.
 Mij een groot probleem opleveren als ik oog in oog met Jezus zal staan.
 Ontzaglijk veel verdriet en pijn veroorzaken bij mijn vrouw/man en kinderen.
 Het vertrouwen wat mensen in mij hebben, onherstelbare schade doen oplopen.
 Een schande voor mijn familie worden.
 Bij mijn broeders en zusters van de gemeente veel verdriet en pijn veroorzaken.
 Voor mijn ongelovige kennissen een reden zijn om niet te geloven
 Leiden tot verlies van mijn zelfrespect en een levenslange verlegenheid over mijzelf brengen.
 De satan veel plezier opleveren.

Dit is nog maar de helft van onze lijst. Ik hoop dat dit genoeg redenen zijn om nooit in je leven meer toe te geven aan een verleiding of verzoeking. Bereken de kosten!"

Randy Alcorn


Reacties

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.