Oog in oog met onze eigen behoeften

"Als we serieus gaan bidden voor onze kinderen, over welk aspect van hun leven dan ook, komen we vaak oog in oog te staan met onze eigen behoeften aan gebed, bevrijding en herstel. Hoe kunnen we effectief bidden dat onze kinderen vergevingsgezinde mensen worden, als we zelf niet bereid zijn te vergeven?
Hoe kunnen we bidden dat ze hun zonden belijden en nalaten, als we zelf onze zonden niet hebben beleden? Hoe kunnen we God vragen om onze kinderen een sterk geloof te geven, als we zelf worstelen met twijfels? Hoe kunnen we bidden dat ze gevers worden, als we zelf moeite hebben met geven? Al biddend word ik geconfronteerd met mijn eigen hart. Maar ik laat me daardoor niet afschrikken. Ik ga naar de Heer met een nederig hart, belijd wat ik in mezelf ben tegengekomen en vraag Hem om hulp"

uit: De kracht van biddende ouders- S. Omartian

Reacties