Te veel gefocust op het werk van God

"Gebed is wat christenen onderscheidt van de hele wereld en andere religies," vertelt voorganger Francis Chan. "Er zijn dagen waarop ik niet kan geloven dat God zoveel van mij houdt. Ik weet dat Hij van mij houdt, omdat de Bijbel het mij vertelt. Maar op dit punt in mijn leven, weet ik dat Jezus veel van mij houdt omdat mijn gebedsleven dat duidelijk maakt." De gepassioneerde prediker deelde met 1.600 predikanten zijn boodschap over gebed.

De schrijver zegt ook nog steeds verbaasd te zijn over de manier waarop God gebeden verhoort, zelfs het gaat om "domme, kleine dingen". Chan herinnert zich dat hij met zijn gezin op vakantie wilde gaan, maar zich gedwongen voelde om het geld te doneren aan mensen in nood. Nadat de voorganger dit in gebed had gebracht, ontving Chan later een cheque ter waarde van 2.000 dollar om aan zijn gezin te besteden. Op een dag bad hij tot God of Hij rijke mensen in zijn kerk zou willen laten opstaan, die niet gericht zijn op hun materiƫle spullen. Als dat niet zou gebeuren, vroeg hij God zijn gezin rijk te maken, zodat hij Chan rijkdom zou kunnen doorgeven.
Op dat moment wist Chan nog niet dat zijn boek Crazy Love 2 miljoen dollar zou opleveren. "Ik had geen idee. Ik wist niet dat mijn boek zoveel geld zou opleveren. God heeft mijn gebeden verhoord. God luistert naar ons. Onze God is een levende God. Hij is niet een blok hout dat niet naar ons omziet." De voorganger benadrukt dat de kracht van het gebed niet alleen is beperkt tot de bekende Bijbelfiguren, zoals Mozes, Elia of David. "De Bijbel zegt dat zij dezelfde aard hebben als mensen vandaag de dag."

Chan zegt dat de grootste fout in zijn bediening was dat zijn gebedsleven veranderde door God de opdracht te geven waaraan Hij zou moeten voldoen. In plaats daarvan had hij in relatie met Christus willen blijven. "Velen van ons hebben strijd, omdat we te gefocust zijn op het werk van God dat geen rekening houdt met de persoon van God. Er zijn periodes waarin we vergeten vrucht te dragen, dus als wij gewoon in Hem blijven dan is dat een garantie voor vruchtbaarheid. Hoewel veel predikanten geloven dat God soeverein is, komt in hun leven dat geloof nauwelijks tot uiting," aldus Chan.
Bron www.cip.nl

Reacties