Punt voor punt is de enige manier

Geduld is een schone zaak. Ik heb het tegen mijn familieleden maar ook tegen mijzelf regelmatig gezegd de afgelopen weken. Vaak zeggen we dit tegen elkaar als het te maken heeft met een reactie van iemand waar je op wacht of  bv. met een zwangerschap waarbij de laatste weken erg lang duren of als je moet wachten op de uitslag van een examen.
Maar soms is er juist zoveel te doen dat je voor je gevoel juist te weinig tijd hebt en niet weet waar je moet beginnen. Toen ik deze spreuk pas weer opnieuw las relativeerde ik alles weer een beetje: 'Weet je hoe je een olifant opeet? Hapje voor hapje '

En deze spreuk die ik pas las is ook waar:
'Het hele huis IN EEN DAG proberen op te ruimen is net zoiets als een taart in één hap naar binnen willen werken. Je zou erin stikken. Punt voor punt is de enige manier.'

Door de spreuk die ik onlangs aanhaalde word ik elke dag het meest bemoedigd:
'Gisteren is voorbij, morgen komt nog en vandaag helpt de Here.'


Reacties