27 april 2011

Elkaar scherpen is waardevol

Ja, zo'n reactie op mijn blogbericht van gisteren zet je weer aan het denken. Hoewel ik even getwijfeld heb over de publicatie, neem ik de kritiek ter harte.
Ookal heb ik de meeste woorden letterlijk geciteerd uit het genoemde boek, het blijft goed om kritisch en objectief te blijven kijken naar wat ik ook zelf lees, leer en vervolgens hier weer opschrijf. Soms kun je zo overtuigd zijn van je eigen 'gelijk' dat je misschien een beperkte manier van kijken hebt en mogelijke gevaren over het hoofd ziet.
Nu weet ik bij het stuk van gisteren niet direct waar het in zit en heb dat de schrijfster dan ook gevraagd wat beter uit te leggen. Ook weet ik niet of ze christen is en wat haar intensie is en wat haar visie is op kinderwerk. Ik ben benieuwd.
Ook anderen roep ik hiermee op om de vrijmoedigheid te nemen te reageren op de blogberichten, zowel positief als negatief.

De onderstaande spreuk kwam in mijn gedachten en hoewel deze tekst vaak gebruikt wordt binnen de relatie van een vriendschap wil ik hem toch noemen.
Spreuken 27:17 'Zoals men ijzer met ijzer scherpt, zo scherpt de ene mens de ander.'


1 opmerking:

  1. Dag Wendy. Je moet kritiek inderdaad ter harte nemen, maar alleen als die gefundeerd, gespecificeerd, terecht en opbouwend is. Laat je dus niet ontmoedigen als en zolang dat niet zo is. Blijf gewoon schrijven vanuit je geloof en je hart. Niet iedereen zal altijd reageren, ook niet als hij of zij het ermee eens is (merk ik ook), maar het wordt zeker gelezen en gewaardeerd.
    Wat betreft het kinderwerk, het is mooi als mensen dat zo ervaren, soms mag je mooie momenten ervaren. Zelf heb ik die ervaring niet zo, maar ben wel zelf gevormd vanuit jeugdwerk in onze gemeente, eerst als deelnemer, later in zondagsschool en jeugdvereniging. Ook naar die kant kan het een uitwerking hebben dus.
    Gods zegen!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis