Bijbel in beeld - prachtige kijktafels


Onlangs vond ik een mooi weblog. www.bijbelinbeeld.blogspot.com *
Iedereen die kinderen heeft of in de gemeente of op de Bijbelclub met kinderen werkt, kan ik dit weblog aanraden. Er zitten leuke ideeën tussen om Bijbelteksten voor kinderen 'zichtbaar' te maken.

De oprichtster schrijft: "Bijbel in beeld heb ik opgezet om mijn kinderen vertrouwd te maken met Bijbelteksten. Natuurlijk lezen we met onze kinderen de kinderbijbel, maar ik vind het waardevol om niet alleen de bekende verhalen met ze te delen, maar ze ook vertrouwd te maken met de bron van die verhalen, de Bijbel zelf. Vaak is de gangbare mening dat de Bijbel zelf te moeilijk is voor kinderen en dat ze daar later wel aan toekomen, maar dat ' later' bleek veel eerder te zijn dan ik aanvankelijk dacht. Het kost even speurwerk, maar dan blijken er prachtige verzen in de Bijbel te staan die heel begrijpelijk zijn voor kinderen van 7 en 4. Wij kozen ervoor om iedere week een tekst centraal te stellen en deze iedere morgen met de kinderen op te zeggen. De tekst van de week had ik uitgeprint en in een kaartenstandaard op tafel gezet.
Na verloop van tijd begon ik daar wat visuele elementen aan toe te voegen om het voor de kinderen aantrekkelijker en beeldender te maken. Dat andere ouders daar misschien inspiratie uit kunnen halen voor de geloofsopvoeding van hun eigen kinderen motiveerde me vervolgens voor deze weblog."

* inmiddels is deze blog verhuisd naar www.kijktafels.blogspot.nl

Reacties