Aan de slag met de Huishoudcoach en een handige agenda

Het huishouden is voor veel vrouwen (of mannen) een bediening waar we dagelijks druk mee zijn. Soms vind ik het heerlijk naast allerlei diepgaande 'geestelijke' boeken ook eens een praktisch boek over bovengenoemd onderwerp ter hand te nemen. De afgelopen maanden heb ik me daarom verdiept in het boek 'Aan de slag met de huishoudcoach' van Els Jacobs. De subtitel is 'de nieuwe stijl opruimen, administreren, agenderen en poetsen'. En wat de titel doet suggereren staat er ook werkelijk in. Het is een geweldig boek dat je echt een steuntje in de rug geeft bij het op orde krijgen en houden van je huis.
Voor mij persoonlijk geldt vooral dat het ordelijk houden prioriteit heeft. Het is namelijk niet zo dat mijn huishouden een complete chaos maar het netjes en opgeruimd houden van je huis(houden) is soms nog moeilijker dan 'het grote opruimen' zelf. Ik heb het hele boek doorgenomen en heb talloze tips ter harte genomen.
Maar ook voor mensen die misschien van nature niet zo ordelijk en opgeruimd zijn is dit boek juist geweldig stimulerend geschreven. Alles wordt stap voor stap langsgelopen met mogelijke valkuilen en oplossingen, het boek blinkt wat mij betreft uit in duidelijkheid en overzichtelijkheid. Een aanrader dus voor iedereen die verantwoordelijk is voor het huishouden, in welke vorm dan ook, en dat eens grondig aan wil pakken of nog beter wil laten lopen.

Als ik dan toch bezig ben over het organiseren van je huishouden maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik deze agenda aan te bevelen. Bij mij ligt hij open op mijn bureau in de woonkamer en elke keer als ik er langs loop, zie ik wat er op mijn lijstje staat. De agenda bevat talloze handige tips van professional organizers, stickers, ruimte voor recepten en handige websites.




Reacties