Lezen, lezen, lezen...


Regelmatig wordt mij door mijn bloglezers gevraagd hoe ik toch steeds weer aan de inspiratie komt voor al mijn berichten. Allereerst wil ik hier mijn Hemelse Vader voor bedanken want Hij geeft mij elke keer weer onderwerpen in gedachten of Hij laat ze me zien door wat ik lees. In de Bijbel natuurlijk maar daarnaast ook in vele boeken, tijdschriften, nieuwsbrieven van christelijke organisaties, christelijke websites, getuigenissen enz. De lijst is soms eindeloos inspirerend. Opnieuw wil ik op het belang en de zegen van lezen wijzen. God heeft ons zo gezegend met vele christelijke schrijvers (levend of gestorven) om o.a. de Bijbel beter te begrijpen en ervan te kunnen genieten. We kunnen deze kansen eigenlijk niet laten liggen. Het is zo verrijkend...

Voor het belang van lezen verwijs ik naar een paar eerdere gepubliceerde berichten: Lezen bevordert de groei en Goede boeken naast de Bijbel lezen

Wat ook heel belangrijk is, is dat je Bijbel en goede boeken lezen niet alleen belangrijk vindt in je leven maar dat je lezen ook op je 'to do' lijstje zet. Voor veel dingen maken we een lijstje, voor boodschappen of klusjes of voor alles wat er komt kijken bij het regelen van een feestje, maar lezen schiet er bij heel veel mensen bij in omdat ze er misschien wel tijd voor willen nemen maar het uiteindelijk niet doen. Misschien hooguit de krant of ons hobbytijdschrift maar veel verder komen we niet.
Mijn advies is: Plan het in, in je agenda. Een kwartier, een half uur of misschien nog meer maar lees en deel wat je geleerd hebt met iedereen die het maar horen of lezen wil.
We worden er zo ongelooflijk door gezegend en we kunnen ook anderen op deze manier tot zegen zijn!

(misschien is het een wat 'dwingend' stukje geworden realiseer ik me, maar dat is dan maar een keertje zo. De volgende keer zal ik me weer inhouden).


Reacties