Bidden voor de talenten die God geeft aan onze kinderen

"Vanaf de geboorte van mijn kinderen heb ik God gebeden om ons te laten zien welke gaven, talenten en mogelijkheden Hij in hen had gelegd en ons te leren hoe we die het beste zouden kunnen koesteren en ontwikkelen tot Zijn eer", zegt Stormie Omartian in haar boek 'De kracht van biddende ouders'. Het hoofdstuk dat ik er gisteren over las trof mij opnieuw.
Wat een geweldig voorbeeld en wat een inspiratie geeft de schrijfster in dit boek mee. Er staan nog 30 andere gebedsonderwerpen beschreven, elk gevolgd door een passend gebed. 'Kinderen hebben is loslaten' zegt Omartian maar gelukkig mogen we ze elke dag aan Hem overgeven en erop vertrouwen dat Hij voor hen zal zorgen. Als ouders hoeven wij hen niet aan hun lot over te laten en mogen en kunnen wij gelukkig voor hen blijven bidden.

Er komt vandaag de dag zoveel op onze tieners af en wat hebben ze (ons) gebed hard nodig.
Ook in ons eigen leven ervaren we dat we niet zonder Zijn hulp en leiding kunnen. Onze oudste dochter is op dit moment aan het zoeken naar een geschikte opleiding voor het nieuwe schooljaar en elke dag beseffen we hoe belangrijk het is hierin God te betrekken, het van Hem te verwachten en een duidelijk beeld te krijgen van de talenten die Hij haar gegeven heeft. Dit geldt niet alleen voor haar maar natuurlijk voor al onze kinderen.
Aan het einde van het hoofdstuk staat een prachtig gebed waarvan ik enkele zinnen wil citeren. Je zou het in gedachten kunnen meebidden voor je eigen kinderen.

'Ik dank U voor de gaven en talenten die U in onze kinderen hebt gelegd. Ik bid dat U deze in hen ontwikkelt en gebruikt voor Uw eer. Maar mij en hen duidelijk wat die gaven en talenten zijn en laat me zien wat ik kan doen om deze gaven en talenten tot hun volle recht te laten komen. Laat het zo zijn dat hun gaven en talenten naar Uw wil en op Uw tijd tot ontwikkeling komen.
Ik bid dat U hen laat zien wat het doel van hun leven is en hen helpt daarin uit te blinken. Zegen het werk van hun handen; laat hen in staat zijn in hun levensonderhoud te voorzien met hun werk dat zij het liefst doen en waarin zij het beste tot hun recht komen.
Laat alles wat zij doen door anderen worden gewaardeerd en gerespecteerd. Maar bovenal bid ik dat de gaven en talenten die U in hen hebt gelegd maximaal tot ontplooiing zullen komen en zullen worden gebruikt om U te verheerlijken."

Reacties

  1. Mooie citaten en een waardevolle aansporing. Ik zal ook eens naar dat boek gaan uitkijken. Ze heeft er meer over de kracht van het gebed geschreven toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marianne,
    Op mijn weblog zijn meerdere stukjes over haar boeken te vinden. Als je bij de zoekfunctie 'Stormie Omartian' intypt verschijnen ze vanzelf. Ook in mijn boekenlijst kun je ze vinden. Ik kan ze zeker aanraden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.