Identiteitscrisis van Michael W. Smith opgelost

De bekende christelijke zanger Michael W. Smith is niet langer dezelfde sinds God meer dan dertig jaar geleden tot hem kwam. Hoewel hij is uitgegroeid tot één van de meest erkende en gerespecteerde christelijke artiesten, was het niet altijd even gemakkelijk voor Smith. Hij herinnert zich dat hij drie jaar van zijn leven werd "meegezogen" in de drugswereld.

"Op dat moment dat ik in de put en had ik het gevoel dat er geen uitweg was," vertelt de zanger, die zich het gebruik van cocaïne en LSD nog herinnert. Nadat hij moest vertrekken van de universiteit, verhuisde Smith naar Nashville en streefde hij een carrière in de muziek na. Hij had een passie voor het aanbidden van God door middel van muziek en voelde dat Gods deze roeping al op 15-jarige leeftijd kenbaar maakte. Toen zijn hart de Heer aanvaardde was het "de mooiste tijd van zijn leven". Bij alles wat hij wilde doen pakte hij een gitaar en zong Smith lofliederen.
"God had mij duidelijk gemaakt dat de muziek een deel van mijn leven moest zijn," vervolgt Smith. Maar toen hij naar Nashville ging, leerde Smith de drugswereld kennen. "Het is alsof je kompas verdwijnt, en je niet beseft dat je een heel andere wereld binnengaat. Ik kon gewoon niet uit die puinhoop komen." Na een bijna-dood ervaring vroeg Smith God om hulp op de vloer van zijn keuken. Vervolgens begon hij onophoudelijk te huilen. Het was november 1979. "De God van het heelal kwam en huilde met mij mee. Sindsdien ben ik niet meer dezelfde geweest en is alles veranderd."
Binnen een jaar ging Smith aan de slag als songwriter. Hij dankt God voor zijn immens succesvolle carrière. "Vrede en hoop liggen niet in de verkoop van miljoenen albums of het zijn van een zanger. Dat verdwijnt allemaal. De grootste vrede die ik heb is dat ik weet wie ik ben. Ik ben een zoon van de Koning van het heelal. Mijn identiteitscrisis is opgelost," aldus Smith.


Reacties