Heeft God ons?

Onderstaand stukje las ik deze week op een website en trof me.

"Vijfentwintig jaar lang heb ik geleefd met de gedachte dat God er voor mij was. Pas toen ik tot geloof kwam besefte ik dat God er alleen voor mij kon zijn, als ik er voor Hem was en ben ik voor hem gaan leven. Ik had een religie van grote topklasse maar er was geen sprake van relatie. God kan ons echt niets aanbieden als Hij ons niet heeft." Dat zei Henk Binnendijk tijdens een jongerenavond van Stichting Jijdaar in Doorn.
"Vaak wordt de nadruk gelegd op het feit dat God er voor ons is. Dat is eenzijdig en een verkeerd beeld van God. God wordt geschetst als een Vader die ons knuffelt en ons liefheeft maar dat is slechts een kant van God! We passen zelfs onze liederen erop aan. Een lied spreekt: 'Til mij op en zet mij op Uw schoot'. Ik moet er niet aan denken, onze God is een verterend vuur! Als ik naar mijn huwelijk kijk en ik zou zeggen dat mijn vrouw Marjan er voor mij is, maak ik haar tot een slavin. Ik kan het in mijn huwelijk al niet maken om dat te zeggen, kunnen we het dan wel maken om te zeggen dat God er voor mij is? Toen ik net vroeg steek je vinger op als God er voor jou is, stak bijna iedereen zijn vinger op. Nu vraag ik of jij er voor God bent en steekt amper vijf procent zijn vinger op! Dat is heel merkwaardig. We moeten leren om ons leven over te geven aan God. Kan God doen met jouw leven wat Hij wil? Kan Hij alle kanten op met jouw leven? Als je dat niet kunt zeggen, moet je jezelf afvragen of je wel behouden bent!"
"Om opnieuw op mijn huwelijk terug te komen: Ik durf alleen te zeggen dat Marjan er voor mij is als ik ook kan kan zeggen 'ik ben er voor Marjan'. Dat is de vraag die ik wil stellen met betrekking tot jouw relatie met God: wat heb je met Hem? In ons land heerst een grote geestelijke slaperigheid. We worden beziggehouden door allerlei beeldschermen om maar een voorbeeld te noemen. Toen David ontwaakte verzadigde hij zich bij Gods beeld, wij verzadigen ons door onze emailbox te openen. Hoeveel tijd besteed je nou echt aan God op een dag? Hoelang lees jij per dag in Zijn Woord -niet in dagboekjes of geestelijke lectuur - want dat is tweedehands! Hoeveel tijd spendeer je aan die Brief die Hij voor jou geschreven heeft? Als je wilt weten wat God met jou heeft, moet je weten wat jij met Hem hebt!"

Henk Binnendijk


Reacties

  1. Dank je wel, dat je DIT doorgeeft!
    Door de Heilige Geest worden we wakker geschud
    en gaan we pas zien waar het aan schort.
    En alleen in ZIJN kracht gaan we ook werkelijk beantwoorden aan ons doel; aan Zijn bedoeling met ons!!

    Marja.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.