Heb Alles Maar Toch Ontevreden


Onlangs las ik in een tijdschrift over een bepaalde ziekte genaamd HAMTO. Toen ik het artikel las moest ik bekennen dat ook ik hieraan lijd. 'Heb Alles Maar Toch Ontevreden'.
Natuurlijk schaam ik me om dit toe te geven maar het blijkt dat vele mensen, ook christenen hier last van hebben.
Eigenlijk heb ik alles wat ik mij zou kunnen wensen maar toch zijn er altijd dingen die ik niet heb en waar mijn gedachten dan steeds op gericht blijven. (Mijn valkuilen zijn vooral boeken en c.d.'s. Je wilt niet weten hoe lang mijn verlanglijstje is bij bol.com)
Wat is het vaak moeilijk om tevreden te zijn met wat je hebt en er ook van te genieten. Vanaf vandaag, maar ook zeker in het nieuwe jaar wil ik mij meer richten op wat God mij gegeven heeft. Dankbaarheid en tevredenheid zouden hoog op mijn wensenlijstje moeten komen te staan!


Reacties