Vakantie: tijd van bezinning en gebed


Net als de laatste week van een kalenderjaar is ook de zomerperiode voor mij vaak een tijd van bezinning en gebed. Al schrijvend en biddend overdenk ik deze weken een aantal punten voor het nieuwe seizoen. Alles alleen D.V. natuurlijk. De berichtjes op dit weblog zullen daarom de komende tijd wat minder zijn omdat ik mij met de volgende dingen bezig zal houden:
  • Hoe gaat het met mijn stille tijd en wat kan ik hier eventueel aan verbeteren?
  • Besteed ik genoeg tijd aan ons huwelijk en onze kinderen en hoe kan ik dit eventueel veranderen?
  • Hoe staat het met mijn zorg voor het huishouden?
  • Op welke plek(ken) in de plaatselijke gemeente wil God mij gebruiken het komende seizoen, kan en mag ik doorgaan op de plek die God mij heeft gegeven?
  • Op welke manieren kan ik nog meer dienstbaar zijn in mijn omgeving?
  • Welke boeken wil ik gaan lezen de komende tijd om geestelijk opgebouwd te worden?
De lijst kan nog veel langer gemaakt worden maar op dit moment zijn deze punten belangrijk.

Efeziƫrs 3:20-21: "Hem nu, die blijkens de kracht, welke in ons werkt, bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen, Hem zij de heerlijkheid in de gemeente en in Christus Jezus tot in alle geslachten, van eeuwigheid tot eeuwigheid!"


Reacties

  1. Lieve Wendy,

    Voor het puntje "op welke manieren kan ik nog meer dienstbaar zijn in mijn omgeving"; wil je alsjeblieft doorgaan met je blog? Ik lees het iedere dag en het motiveert me steeds weer. Door iedere dag een stukje blijf ik op Gods spoor en ik vind het heel fijn om bij jou een stukje herkenning te vinden die ik in mijn omgeving niet heb.

    Ik wens je een fijne tijd toe in deze vakantie en hoop je van harte na de tijd die jezelf nodig hebt, weer te ontmoeten hier op je blog.

    Hartelijke groet en Gods Geest en Zegen,
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik ga zeker door Astrid maar ik zal wat minder vaak berichten plaatsen. Fijn om te horen dat mijn blog je bemoedigt.

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.