Hardlopen helpt mij om God beter te kunnen dienen

Al een aantal weken ben ik weer bezig met hardlopen. Met een schema op 'maat' probeer ik een bepaald doel te bereiken. Op zich lijkt en is het niet zo bijzonder om hier iets over te schrijven op dit weblog. Toch ben ik er achter gekomen dat sporten - en in dit geval hardlopen - alles met mijn christenleven te maken heeft.
Naast de goede nachtrust en sterkere spieren die het voortbrengt is het tegelijkertijd een middel dat nieuwe energie en meer uithoudingsvermogen oplevert. Dat zijn uiteindelijk zegeningen die ik kan gebruiken om God beter te dienen.

Ik heb wel eens een uitspraak gelezen: 'Als je te druk bent om niet te bidden doe je meer dan God van je vraagt'. Ik moet hierin voorzichtig zijn maar persoonlijk denk ik dat het met lichaamsbeweging net zo is. Als we geen tijd hebben of nemen om te bewegen, en of dat nou hardlopen, fietsen, wandelen of wat dan ook is, zijn we waarschijnlijk te druk met andere dingen. Juist die lichaamsbeweging zorgt ervoor dat we de dingen die God van ons vraagt des te beter aankunnen.
Voor iedereen die het wil gaan proberen kan hier klikken voor diverse hardloopschema's
Wie weet zet je vandaag de eerste stap!


Reacties